• Посилання скопійовано

Автомобіль, де можливий несанкціонований доступ до вантажу, через кордон не пропустять

Вантажний автомобіль допущено до міжнародних перевезень, у процесі перевезення митники виявили розрив тенту чи інші пошкодження, що дає можливість доступу до товару, що переміщується. Чи правомірно повернути транспортний засіб на суміжну сторону, чи які інші дії є правомірними? Чим це передбачено?

Відповідно до статті 3 Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП) 1975 року її положення застосовуються за умови, що перевезення провадяться у дорожніх транспортних засобах, составах транспортних засобів або контейнерах, попередньо допущених до перевезення з дотриманням умов, зазначених у главі III Конвенції.
Відповідно до пункту «a» статті 12 глави ІІІ Конвенції МДП кожен дорожній транспортний засіб має відповідати стосовно своєї конструкції та свого обладнання технічним умовам, наведеним у додатку 2 до Конвенції МДП.
Відповідно до статті 1 додатку 2 до Конвенції до міжнародного перевезення вантажів під митними печатками та пломбами можуть допускатися лише транспортні засоби, вантажні відділення яких сконструйовані та обладнані таким чином, щоб, зокрема, вантажі не могли витягатися з опечатаної частини транспортного засобу або завантажуватися туди без залишення видимих слідів злому чи ушкодження митних печаток та пломб.
Відповідно до пункту 5 загальних положень додатка 3 до Конвенції МДП, якщо дорожньо-транспортний засіб не відповідає більше технічним вимогам, запропонованим процедурою допущення, то, перш ніж його можна буде використовувати для перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП, він повинен бути приведений до стану, який став підставою для його допущення, таким чином, щоб знову відповідати цим технічним вимогам.
Враховуючи вищевикладене, у разі виявлення розриву тенту або інших пошкоджень вантажного відділення транспортного засобу, за допомогою якого здійснюється перевезення товарів під митними печатками та пломбами на умовах МДП, та якщо за результатами таких пошкоджень (розриву) відкрився несанкціонований доступ до товарів, подальше перевезення на умовах МДП може бути здійснено лише за умови усунення таких пошкоджень (розривів) таким чином, як це передбачено у додатку 2 до Конвенції, або транспортний засіб має бути замінений на інший, який відповідає технічним вимогам, наведеним у додатку 2 до Конвенції МДП та належить держателю книжки МДП.
Якщо держатель книжки МДП не може забезпечити усунення пошкоджень, що призвели до несанкціонованого доступу до вантажу, або забезпечити подальше його перевезення належним йому транспортним засобом, що відповідає технічним вимогам та допущений до перевезення товару на умовах МДП, пропуск такого транспортного засобу на митну територію України транспортного засобу із вантажем на умовах МДП за книжкою, за якою здійснювалося переміщення є неможливим.
Законодавча та нормативна база, якою врегульовано порушене питання:
1. Конвенція МДП 1975 року;
2. Наказ Держмитслужби України від 21.11.2001 р. №755 «Про затвердження Порядку реалізації положень Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП»;
3. Наказ Держмитслужби України від 12.12.2005 р. №1227 «Про затвердження Порядку оформлення й використання Картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України».

Джерело: ДМСУ

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»