«Реформування митної служби України не обмежується схваленням та впровадженням нового Митного кодексу, перед митниками поставлено завдання змінити самі принципи роботи з тим, щоб забезпечити бізнесу оптимальні умови», — запевняє керівник служби Ігор Калєтнік. За його словами, новий порядок роботи передбачає відкритість для підприємців — всіх бажаючих запрошують на селекторні наради з начальниками митниць з можливістю висловити будь-які конкретні зауваження та пропозиції.
Згідно з наказом голови Держмитслужби, на запит бізнесменів керівництву митниці письмова відповідь має надходити за один день, підприємці після звернення повинні отримати можливість потрапити на прийом до працівника не нижче начальника департаменту. У випадку звернення з проханням про особисту зустріч з проблемних питань з боку Американської торговельної палати, Європейської бізнес-асоціації, іноземних посольств, зустріч з ними має відбутися найближчим часом на рівні не нижче заступника голови Державної митної служби.
«Ця практика митників пов’язана з метою державної економічної політики, — пояснює Ігор Калєтнік. ? Перед нами стоїть завдання створити максимально сприятливі умови для залучення іноземних інвесторів в Україну. Наголосимо, що самі інвестори відзначають прогрес у роботі митників. Так, митний індекс за перше півріччя, оприлюднений Європейською Бізнес Асоціацією, констатує перші прояви покращення якості, швидкості та легкості митного оформлення в Україні».
Виконавчий директор Асоціації Анна Дерев’янко, коментуючи результати опитування 79-ти представників компаній-членів Асоціації (імпортери, експортери, логістичні оператори) зазначила, що «митні органи докладають істотних зусиль для модернізації та реформування митниці». За її словами, 32% респондентів час проходження митниці визнають цілком обґрунтованим та прийнятним; середня кількість паперових документів, необхідних для проходження митниці, зменшилася до 8, замість 10,6, зафіксованих у другому півріччі минулого року; з 41% у другій половині минулого року до 22% зменшилася частка товарів, відібраних для фізичного огляду; кількість компаній, які проходили перевірки після проходження митного контролю, знизилася з 23% до 3%. Середня кількість годин, витрачених на оформлення однієї митної декларації, з моменту подання її митному органу до моменту завершення її оформлення, зафіксована на рівні 6,45 год.
Середня кількість відмов митних органів у застосуванні першого методу визначення митної вартості зменшилася з 33% у другій половині минулого року до 27%. При цьому 33% опитаних зазначили, що у переважній більшості випадків вони були згодні із класифікаційним рішенням митниці.
59% опитаних позитивно оцінили Митний кодекс, 31% ставляться нейтрально, і лише 1% — негативно. Найпопулярнішим позитивним нововведенням Митного кодексу стала можливість проходити митне оформлення поза місцем реєстрації, на другому місці — випуск товару під фінансові гарантії при коригуванні митної вартості.
Держмитслужба змінює ставлення працівників до бізнесу
Перед митниками поставлено завдання змінити самі принципи роботи з тим, щоби забезпечити бізнесу оптимальні умови
Джерело: UBR
Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати