• Посилання скопійовано

Чому імпорт харчових продуктів та сировини тваринного походження може зупинитися?

Завдяки проєкту Мінекономіки для того, щоб імпортувати харчові продукти тваринного походження в Україну з будь-якої країни, завод чи фабрика з виробництва таких продуктів повинні бути внесені в український реєстр підтверджених потужностей

Чому імпорт харчових продуктів та сировини тваринного походження може зупинитися?

Імпорт харчових продуктів та сировини тваринного походження в Україну може повністю зупинитися.

Такий висновок зробили експерти Європейської Бізнес Асоціації, проаналізувавши проєкт наказу Мінекономіки «Про затвердження Порядку визнання еквівалентності системи державного контролю країни-експортера», опублікований для обговорення на офіційному веб-сайті Мінекономіки 9 грудня 2021 року.

Для того, щоб імпортувати харчові продукти тваринного походження в Україну з будь-якої країни, завод чи фабрика із виробництва таких продуктів повинні бути внесені  в український реєстр підтверджених потужностей. Для цього українські компетентні органи проводять перевірку такого виробництва і дають дозвіл на ввезення продуктів із нього.

Інший варіант – Україна визнає систему контролю за продуктами тваринного походження, яка існує в країні де знаходиться виробництво, такою що відповідає українській (є еквівалентною). Це автоматично дає змогу імпортувати продукти із усіх потужностей, які зареєстровані в цій країні. Наказом Мінагрополітики від 01.04.2014 р. №118 було визнано такою, що відповідає українській всю систему контролю Європейського Союзу. Це дало змогу  українському бізнесу легко і  без зайвих перешкод імпортувати продукти і сировину тваринного походження із ЄС та потужностей третіх країн, які акредитовані за правилами ЄС.

Наразі ж причиною зупинки імпорту можуть стати наміри Мінекономрозвитку відмінити наказ Мінагрополітики №118, що передбачено одним з пунктів нового документу. Проте, саме із посиланням на наказ №118 наразі в Україну ввозяться харчові продукти та корми, що виробляються закордоном. При цьому, процедура визнання еквівалентності, що передбачається новим документом  на заміну наказу 118 дуже складна. Тому, об’єктивно складно розраховувати на оперативне визнання еквівалентності інших держав. Зокрема, значною перепоною можуть бути гарантії зовнішніх партнерів, зокрема ЄС, щодо того, що їх система контролю відповідає законодавству України. На практиці, іноземним органам необхідне вивчення системи контролю в Україні, порівняння її з власною системою контролю і т.п. Тому питання може «загальмуватися» на дуже тривалий час. А у нового проєкту наказу немає перехідного періоду для набрання чинності його положеннями. Тобто, якщо його буде прийнято у січні, він у січні й вступить в законну силу.  

Зупинка імпорту значних обсягів харчової продукції та кормів призведе до дефіциту продовольства та значних втрат надходжень держави від податків і зборів, пов’язаних з імпортом і подальшою реалізацією цих продуктів. Результатом цього може стати зупинка окремих українських виробництв та закладів ресторанного господарства, які працюють з імпортною сировиною. Більше того, прийняття проєкту Наказу в поточній редакції, за оцінками експертів Асоціації, матиме негативний вплив і на експортний потенціал України.

Тому, Асоціація не підтримує проєкт Наказу в запропонованій редакції та звертається до Тимчасової спеціальної комісії ВРУ з питань захисту прав інвесторів, Прем’єр-міністра України та Державної регуляторної служби з проханням сприяти внесенню змін щодо перехідного періоду – не менше 3 років або до моменту визнання еквівалентності системи державного контролю ЄС та дозволити ввезення продукції з країн та потужностей, з яких продукти протягом 5 років  вже ввозилися (пересилалися) на митну територію України за умови, що уповноваженим органом України не приймалися рішення про заборону ввезення продуктів, які походять з таких потужностей. Більше того, бізнес звертається до Комітету ВРУ з питань аграрної та земельної політики із пропозицією провести Комітетські слухання аби обговорити всі можливі наслідки від прийняття документу. Дуже сподіваємось, голос прозорого бізнесу та найбільших платників податків буде почуто!

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»