• Посилання скопійовано

Раді пропонують вдосконалити здійснення експорту деяких сільгосптоварів

У ВРУ зареєстровано законопроєкти №10168 та №10169 зі змінами до ПКУ, МКУ та інших законодавчих актів щодо вдосконалення здійснення зовнішньоекономічних операцій з експорту зернових та олійних культур

Раді пропонують вдосконалити здійснення експорту деяких сільгосптоварів

20 жовтня 2023 року Д. Гетманцев, Я. Железняк та інші зареєстрували у ВРУ два законопроєкти щодо вдосконалення здійснення зовнішньоекономічних операцій з експорту деяких товарів:

  • законопроєкт №10168 зі змінами до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України ;
  • законопроєкт №10169 зі змінами до Митного кодексу України.

 

Зміни до Податкового кодексу (і не тільки)

Проєктом Закону №10168 пропонується внести зміни до ПКУ, Закону «Про зовнішньоекономічну діяльність» та Закону «Про банки і банківську діяльність», виключивши норми, які передбачають режим експортного забезпечення.

Натомість пропонується:

1) передбачити, що у податковій накладній, яка складається за операціями з вивезення товарів за межі митної території України, зазначаються ті одиниці виміру товарів, які застосовуються при оформленні митної декларації на такі товари, а у разі експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД, одиниці виміру таких товарів пропонується зазначати у кілограмах (зміни до статті 201 ПКУ);

2) встановити, що операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД, можуть здійснювати виключно платники податку на додану вартість (зміни як до ПКУ, так і до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність»);

3) передбачити складання, окремо на кожну позицію товару, податкової накладної та її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних до дня подання митної декларації для митного оформлення товарів, включених виключно до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД, в іншому випадку, у разі порушення вимог заповнення податкової накладної, така накладна не приймається до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

4) встановити, що вивезення відповідних товарів після складення податкової накладної не вважатиметься окремою оподатковуваною операцією;

5) передбачити, що базою оподаткування для операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту вказаних товарів є договірна (контрактна) вартість таких товарів, але не менше ніж мінімальна експортна ціна, визначена у порядку, встановленому Мінагрополітики, на дату реєстрації податкової накладної;

6) встановити, що розрахунок коригування за операціями з експорту згаданих товарів платник має право скласти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних після завершення оформлення митної декларації та вивезенням таких товарів та за наявності інформації з митного органу про таке завершення. При цьому, після реєстрації такого розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подальше коригування показників податкової накладної, не дозволяється;

7) встановити, що квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкових накладних за операціями з експорту зернових надсилається платнику протягом трьох операційних днів з дня подання для реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;

8) передбачити, що операції з експорту таких товарів відображаються у складі податкової декларації за звітний (податковий) період, на який припадає дата оформлення митної декларації на такі товари;

9) закріпити обов’язок надання ДПС до Держмитслужби інформації про реєстрацію податкової накладної, складеної за вказаними операціями.

 

Зміни до Митного кодексу

Законопроєктом №10169 пропонується передбачити, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, у разі експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД, митне оформлення таких товарів здійснюється митними органами на підставі окремої періодичної, спрощеної митної декларації або митної декларації, заповненої в звичайному порядку, до якої декларантом обов’язково вноситься інформація про реквізити відповідної податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така митна декларація повинна містити інформацію лише щодо товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД та реквізити однієї відповідної податкової накладної. Після початку митного оформлення таких товарів на підставі окремої періодичної, спрощеної митної декларації або митної декларації, дані таких митних декларацій не підлягають коригуванню.

У разі поміщення у митний режим експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306 згідно з УКТ ЗЕД, митною вартістю таких товарів є ціна товару, зазначена у рахунку-фактурі чи рахунку-проформі, але не нижче мінімальних експортних цін, встановлених у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику.

Додатковими підставами для відмови у митному оформленні у разі експорту товарів, щодо яких застосовано режим експортного забезпечення, є такі:

1) відсутність факту реєстрації податкової накладної, реквізити якої вказані в митній декларації, в Єдиному реєстрі податкових накладних

2) з дати реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних минуло 30 днів;

3) договірна (контрактна) вартість товарів, що експортуються, є нижчою, ніж мінімальні експортні ціни, встановлені у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику;

4) фактурна вартість товарів в митній декларації розрахована в гривнях перевищує обсяг постачання, зазначений у відповідній податковій накладній по кожному коду УКТ ЗЕД;

5) невідповідність коду за УКТ ЗЕД товарів, кількості, податкового номера платника в митній декларації кількості товарів, зазначених у відповідній податковій накладній

6) зазначення у митній декларації номера та дати податкової накладної, реквізити якої зазначені у іншій митній декларації;

Водночас запропоновано митному органу на наступний день після завершення митного оформлення експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206, 1507, 1512, 1514, 2306  згідно з УКТ ЗЕД, передавати до ДПС інформацію, що міститься в оформлених митних деклараціях з експорту вказаних товарів.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»