10 листопада Кабінет Міністрів схвалив проєкт Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань адміністративної відповідальності за порушення митних правил».
Законопроєктом, зокрема, пропонується скасування відповідальності за окремі види порушень ввезення в Україну (у т.ч. тимчасового) під час дії воєнного стану транспортних засобів особистого користування за умови документального підтвердження їх передачі:
- Збройним Силам України, правоохоронним органам й іншим військовим формуванням;
- Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації;
- військовим адміністраціям;
- іншим суб’єктам, що відповідно до Закону здійснюють боротьбу з тероризмом.
Метою внесення змін до Митного кодексу є створення умов справедливого розгляду судами справ про порушення митних правил та вибору виду і розміру адміністративного стягнення. Змінами запропоновано врахування всіх обставин справи, а саме: характеру вчиненого протиправного діяння, форми вини, характеристики особи, наявності обставин, що пом’якшують або обтяжують відповідальність.
Проєктом Закону передбачено:
- узгодження положень розділу XVIII Митного кодексу України з останніми змінами до його структурних одиниць;
- перегляду підходів до деяких питань застосування адміністративних стягнень за порушення митних правил;
- впровадження сучасних європейських практик у сфері боротьби з митними правопорушеннями у діяльність митних органів України.
- Також запропонованими змінами впроваджується більш гнучкий механізм притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил з урахуванням конституційного принципу індивідуалізації юридичної відповідальності, зокрема:
- встановлення нижньої та верхньої межі штрафів за вчинення порушень митних правил, справи про які розглядаються судами;
- збільшення (з 2 до 6) кількості статей, за якими притягнення осіб до адміністративної відповідальності за вчинення порушень митних правил може здійснюватися з конфіскацією товарів, транспортних засобів – безпосередніх предметів порушення митних правил або без такої;
- встановлення обставин, за яких провадження саме у справі про порушення митних правил не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю;
- надання особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, та її представнику (адвокату) можливості ознайомитися з матеріалами справи про порушення митних правил на будь-якому етапі провадження.