Використання електронної бази законодавства враховується як витрати при оподаткуванні діяльності приватного нотаріуса.
Державна податкова служба листом №4549/5/17-1216 роз’яснила, що належить до переліку витрат приватного нотаріуса.
По-перше, ДПС зазначила, що тільки в разі «отримання в органах податкової служби довідки про взяття приватного нотаріуса на облік» оподатковуваним доходом для нього буде сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходами і документально підтвердженими витратами, необхідними для діяльності.
Інакше об’єктом оподаткування будуть тільки доходи від діяльності без урахування витрат.
Наголосимо, що в листі йдеться навіть не про реєстрацію в органах ДПС, взяття там на облік, а саме про отримання довідки про це.
По-друге, для визначення того, які саме витрати нотаріуса належать до витрат, що пов’язані з професійною діяльністю (і що враховуються як такі при обчисленні оподатковуваного доходу), ДПС порадила користуватися переліком, наведеним у листі Мін’юсту від 02.02.2006 р. №31-35/20.
До таких витрат, зокрема, на думку ДПС, належать:
— користування приміщенням (орендна плата, платежі за комунальні послуги тощо);
— користування телефонним зв’язком;
— отримання спеціальних бланків нотаріальних документів, книг обліку і реєстрів;
— виготовлення печаток і штампів, їх заміна;
— укладення договору службового страхування або внесення страхової застави;
— придбання канцелярського приладдя;
— оплата інформаційно-технічних послуг з користування держреєстрами;
— модернізація та обслуговування комп’ютерної і копіювальної техніки, придбання картриджів;
— оплата праці найманих працівників;
— сплата внесків до Пенсійного фонду, у тому числі на користь найманих працівників, і до фондів загальнообов’язкового соціального страхування;
— придбання офіційних видань, рекомендованих Мін’юстом;
— навчання на курсах підвищення кваліфікації;
— використання електронної бази законодавства.