Мінфін визначив та оприлюднив на своєму сайті 10 переваг для бізнесу, які пропонує податкова реформа (Проект Закону "Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні"):
1. БІЗНЕС ОТРИМАЄ ВИГОДИ ВІД МАКРОЕКОНОМІЧНОГО ЕФЕКТУ ПОДАТКОВОЇ РЕФОРМИ
•Реформа допоможе стабілізувати макроекономічне середовище, дозволить бізнесу впевнено планувати та здійснювати інвестиції
•Реформа стабілізує державні фінанси, допоможе уряду дотримуватися обраного курсу та уникати неочікуваних змін чи підвищень в оподаткуванні
•Реформа буде означати, що підтримка МВФ продовжуватиметься і надалі, а отже це забезпечить впевненість у тому, що держава буде здатна фінансувати дефіцит платіжного балансу та підтримувати стабільність валюти
2.БІЗНЕС СЕРЕДОВИЩЕ БУДЕ БІЛЬШ СПРИЯТЛИВИМ ДЛЯ КОНКУРЕНЦІЇ
•Реформа створить більше простору для ведення бізнесу, завдяки сприянню чесній конкуренції
•Будуть усунуті певні історичні податкові преференції, через які рівень податкового навантаження у окремих сферах економіки був несправедливо вищим ніж у інших
•Реформа забезпечить більше умов для рівної конкуренції шляхом усунення можливостей для зловживання статусом «приватного підприємця» окремими суб’єктами господарських відносин, через яке для інших суб’єктів їх частка податків виявлялася вищою, ніж мала бути.
•Адміністративне навантаження на бізнес буде знижене, в наслідок чого зменшаться витрати на його ведення
3.ЗНАЧНО ЗНИЗИТЬСЯ НАЙБІЛЬШ СУТТЄВИЙ ПОДАТКОВИЙ ТЯГАР (ПОДАТКИ НА ФОНД ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ), І ЗРОБИМО УКРАЇНУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЮ З ІНШИМИ КРАЇНАМИ ЦЕНТАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ
•Завдяки податковій реформі, наймана праця стане більш привабливішою для кожного. Держава буде стягувати меншу частку з заробітної плати у вигляді податків. Бізнес платитиме менше, натомість чисті доходи працівників зростуть завдяки змінам, що запроваджуються.
•Вартість залучення найманих працівників суттєво знизиться. Витрати на сплату єдиного соціального внеску буде знижено практично вдвічі – до 20%
•Ми вдвічі збільшуємо податкову соціальну пільгу - до розміру однієї мінімальної заробітної плати. Люди з дуже низькими зарплатними доходами не будуть платити податку.
4.ЗАПРОВАДЖУЄТЬСЯ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПОДАТКОВИЙ КРЕДИТ ДЛЯ ТИХ, ХТО ЗДІЙСНЮЄ НОВІ ІНВЕСТИЦІЇ У МАТЕРІАЛЬНІ АКТИВИ у 2016-2018 роках
•Підприємствам, які інвестують у матеріальні активи буде дозволено заощадити до 50% їх податкових зобов'язань з податку на прибуток протягом найближчих трьох років
•Розмір податкового інвестиційного кредиту складатиме 30% вартості нового обладнання
5.ПОЛЕГШИТЬСЯ ДОТРИМАННЯ РУТИННИХ ПОДАТКОВИХ ПРОЦЕДУР
•Податкові накладні з ПДВ: будуть спрощені вимоги до формату вимог до формату; незначні помилки у податкових накладних не буде причиною для відмови у податковому кредиті
•Податкові декларації: податкові органи практично не зможуть відмовити у їх прийнятті
•Звірка податкових платежів: будуть запроваджені прозорі процедури, які зобов’яжуть податкові органи надавати платникам дані про суми одержаних від них податків
•Податкові консультації: будуть встановлені чіткі правила про те, що платник який діяв відповідно до податкової консультації звільняється від штрафів та пені (але не від донарахування податкового зобов’язання)
•Податкові перевірки: будуть зменшена кількість підстав для проведення позапланової перевірки платників податків. Податкові органи більше не зможуть використовувати так звану «податкову інформацію» (фактично, будь яку причину) як підставу для проведення позапланової перевірки.
6.ПРОЦЕДУРИ ПОДАТКОВОГО ОСКАРЖЕННЯ БУДУТЬ БІЛЬШ ЧЕСНИМИ ТА ПРОЗОРИМИ
•Система адміністративного оскарження буде реформована таким чином, що існуватиме лише один рівень оскарження на рівні Державної фіскальної служби замість існуючих двох рівнів
•Ми запровадимо залучення незалежних експертів (від Ради бізнес омбудсмена) до розгляду скарг в межах адміністративного оскарження суттєвих податкових нарахувань
7.УКРАЇНСЬКІ ПОДАТКОВІ ПРАВИЛА БУДУТЬ НАБЛИЖЕНИМИ ДО ПРАВИЛ ЄС І ОЕСР
•Визначення місця поставки послуг та послуг, звільнених від ПДВ буде уніфіковано з директивою ЄС
•Правила трансфертного ціноутворення стануть ще більше наближеними до настанов ОЕСР. Зокрема, в частині спрощення вимог для малого бізнесу та щодо простих операцій.
8.ВИРІШИМО ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ДЛЯ ОКРЕМИХ ГАЛУЗЕЙ ТА БІЗНЕСУ В ЦІЛОМУ
В рамках реформи, ми усунемо певні недоречності та аномалії, які раніше ускладнювали ведення бізнесу в України:
•Переплати з податку на прибуток підприємств (всі галузі): авансові внески будуть скасовані, буде чітко визначена можливість зарахування будь-яких переплат проти поточних податкових зобов’язань
•Розбіжності між бухгалтерським обліком за міжнародними стандартами та податковим обліком (банківські установи): визначення резервів для бухгалтерських та податкових цілей буде приведене у відповідність до Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та звітності (IFRS).
•Суттєвий тягар з ПДВ (експортери зернових культур): скасовується заборона на відшкодування ПДВ
•Рентні платежі (нафтогазовий сектор): передбачене зниження ставок у два етапи – спочатку у 2016 році, потім у 2018 році.
9.БУДЕ ЗАПРОВАДЖЕНО ДВОРІЧНИЙ МОРАТОРІЙ НА ЗМІНИ ПОДАТКОВИХ ПРАВИЛ
•Ми беремо зобов’язання не змінювати новий Податковий кодекс протягом двох років, за винятком змін, що зменшуватимуть податковий тягар чи спрощуватимуть податкові правила
10.БУДЕ ПОЛІПШЕНО ФОРМУЛЮВАННЯ ПОДАТКОВИХ НОРМ ЗАДЛЯ ТОГО, ЩОБ СПРОСТИТИ ЖИТТЯ БІЗНЕСУ