1) Законопроект №6543 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні".
Як зазначено у пояснювальній записці, законопроектом пропонується:
- запровадити можливість обрання спрощеної системи оподаткування або реєстрації платником ПДВ шляхом проставляння відмітки у заяві на державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію фізичної особи підприємцем;
- істотно зменшити строки на проведення добровільної реєстрації платником ПДВ;
- встановити правила оподаткування операцій з передачі майна у довірчу власність як способу забезпечення виконання зобов’язання;
- виключити із Податкового кодексу вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання).
2) Законопроект №6540 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні"
Метою законопроекту є поліпшення інвестиційного клімату України за напрямами, обраними внаслідок комплексної оцінки відповідності законодавства України кращим світовим практикам, описаним Групою Світового банку у методології рейтингу Doing Business. Задля досягнення поставлених цілей і завдань, проектом Закону впроваджуються наступні положення:
1) У сфері захисту прав акціонерів
- обов’язкове негайне розкриття (у якості особливої інформації про емітента) інформації про те, у чому полягає конфлікт інтересів, пов’язаних з правочином із заінтересованістю;
- відповідальність осіб із заінтересованістю та посадових осіб акціонерного товариства за збитки, завдані правочином із заінтересованістю, згода на вчинення якого була надана мажоритарним акціонером або призначеними ним особами;
- право акціонера ознайомитись з документами, пов’язаними з вчиненням правочину із заінтересованістю;
- включення питання про вибір незалежного аудитора до виключної компетенції загальних зборів акціонерів;
- поширення правила про обов’язкову пропозицію викупу на акціонерів, які придбавають 50% акцій товариства.
2) У сфері правосуддя
- можливість подання позовної заяви суду (та надсилання її копії відповідачеві) за допомогою спеціальної платформи у мережі Інтернет;
- забезпечення можливості витребовування категорії доказів (без зазначення індивідуальних ознак кожного витребовуваного документа);
- впровадження “більшої вірогідності” у якості стандарту доказування у господарському процесі.
3) У сфері забезпечення виконання договірних зобов’язань
- зобов’язання може бути забезпечене шляхом передання кредиторові у довірчу власність майна - об’єкту забезпечення;
- кредитор виступає власником майна (на відміну від застави) та може реалізувати об’єкт забезпечення від свого імені у випадку невиконання боржником своїх зобов’язань;
- об’єкт забезпечення не входить до ліквідаційної маси боржника або кредитора, а тому порушення провадження у справі про банкрутство не зможе завадити зверненню стягнення на майно (на відміну від застави, де процедура банкрутства може заблокувати звернення стягнення на майно на кілька років);
- боржникам надаються певні гарантії, які б дозволяли зменшити ризики зловживання кредиторами (довірчими власниками) своїми правами;
- статус кредитора як довірчого власника обмежує можливість боржника вивести об’єкт забезпечення з-під обтяження та уникнути виконання зобов’язання.
У цій частині проект Закону спрямований на імплементацію статті 6 Директиви 2002/47/EC.
4) У сфері альтернативного вирішення спорів
- компетенція третейських судів поширюється на справи за позовами про захист прав споживачів, корпоративні спори та спори щодо об’єктів нерухомості;
- виключається можливість винесення третейським судом рішення щодо особи, яка не укладала третейську угоду;
- запроваджуються додаткові вимоги до третейських судів, які розглядатимуть справи за позовами споживачів про захист їх прав;
- встановлюється право споживача у будь-який момент припинити розгляд справи за його позовом
5) У сфері будівництва
- сертифікату особами, які не здобули вищої освіти за необхідним напрямом професійної атестації;
- виключається необхідність одержання у центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, вихідних даних для проектування об’єктів будівництва;
- встановлюється швидка та прозора процедура присвоєння будівельної адреси та адреси об’єкту нерухомого майна;
- скасовується обов’язок сплати пайового внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту.
6) У сфері взаємовідносин держави та суб’єктів господарювання
- виключення необхідності застосування печаток суб’єктами приватного права, які не виконують публічні (делеговані) повноваження.
7) У сфері відновлення платоспроможності та банкрутства
- встановлюється перехід повноважень зборів кредиторів та комітету кредиторів до мажоритарного кредитора;
- надається можливість позасудового звернення стягнення на заставлене майно у випадку встановлення судом у справі про банкрутство наявності вирішального впливу кредитора, вимоги якого забезпечені заставою.
8) У сфері правочинів з нерухомістю
- виключення можливості безпідставного витребовування експертної грошової оцінки земельної ділянки під час нотаріального посвідчення договорів про відчуження такої земельної ділянки, які укладаються між юридичними особами.