• Посилання скопійовано

На час війни бензин та дизпаливо можуть суттєво подорожчати: планують повернути повноцінне оподаткування

Законопроект №7311 (за співавторством Гетманцева) пропонує скасувати введені раніше пільги: 7% ПДВ на моторне паливо та нульовий акциз на бензини, важкі дистиляти, скраплений газ, і повернути повноцінне оподаткування цих товарів.

На час війни бензин та дизпаливо можуть суттєво подорожчати: планують повернути повноцінне оподаткування

Нагадаємо 24 квітня 2022 року Д. Гетманцев та інші нардепи зареєстрували у ВРУ законопроєкт №7311 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо окремих податків і зборів у період воєнного, надзвичайного стану».

За пояснювальною запискою, пропонуються зміни до Податкового та Митного кодексів України, а також деяких інших законів України.

Нагадаємо, що для стабілізації цін на пальне з 17 березня знизили ПДВ та акциз. Це передбачено Законом №2120.

Зокрема, ставки ПДВ зменшено до 7% на імпорт та постачання бензинів моторних, дизелю та скрапленого газу, а акцизного податку – до 0 євро щодо цих товарів.

Це встановлено п. 41 підрозділу 5 розд. XX ПКУ.

Також з 17 березня почала діяти нова формула визначення середньої вартості бензину та дизпалива.

Так от законопроєктом №7311 передбачається виключити ці норми з ПКУ. Тобто повернути повноцінне оподаткування акцизом на ПДВ операцій з пальним. 

Водночас, за прогнозом директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, скасування пільгового оподаткування призведе до зростання цін на бензин та дизель як мінімум на 10–12 грн/л – до 45 грн/л та 48 грн/л за нинішньої ціни у 34,10 грн/л та 38,7 грн/л відповідно.

«Скасування акцизу та зменшення ПДВ з 20% до 7% у середині березня знизило ціни на 10–12 грн/л. Відповідно повернення податків призведе до зворотного ефекту», – написав він у своєму фейсбуці.

Водночас експерт звертає увагу, що дефіцит палива визначає його реальну ціну на ринку в 40 грн/л і 45 грн/л, незважаючи на встановлення урядом граничних цін, і з огляду на це після скасування пільг пальне коштуватиме мінімум 52 грн/л та 55 грн/л.

Він припустив, що ухвалення цього законопроєкту вкрай негативно позначиться на українській економіці та споживачах, а сам документ є відповіддю на зловживання під час запровадження безмитного імпорту автомобілів.

 

UPD від 29.04.2022

Комітет ВРУ виключив з законопроекту №7311 норму щодо скасування пільг в оподаткування операцій з пальним на час війни. Про це тут.

***

Читайте також: Збільшення ставки ВЗ до 3%, повернення оподаткування імпорту та зміни у перевірках ДПС: новий законопроєкт

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»