Україна вирішила скасувати спеціальне ввізне мито для легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння об’ємом від 1 до 2,2 л, оснащених гібридною силовою установкою (електродвигун з приводом на колеса автомобіля), класифікованих за кодами УКТЗЕД 8703 22 10 00 і 8703 23 19 жовтня.
Згідно з повідомленням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі опублікованим в газеті “Урядовий кур’єр” у суботу, таке рішення МКМТ прийняла 12 лютого за результатами перегляду свого рішення від 28 квітня 2012 року, розглянувши інформацію Мінекономрозвитку і торгівлі та позицію вітчизняного виробника.
Комісія прийшла до висновку, що національні інтереси України вимагають незастосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну окремих марок легкових авто з гібридною силовою установкою.
Рішення набуває чинності з дня опублікування повідомлення.
Як повідомлялося, 28 квітня 2012 МКМТ прийняла рішення, яке було оприлюднене тільки 14 березня 2013, про введення спеціального мита на ввезення легкових автомобілів з бензиновими двигунами незалежно від країни походження та імпорту в розмірі 6,46% – з двигунами 1-1, 5 л і 12,95% – для авто з двигунами 1,5-2,2 л.
За оцінкою експертів, спецмита значно змінили розстановку сил на українському ринку і переформатували попит на автомобілі з дизельними двигунами.
У той же час автовиробники відзначали, що введення спецмита поліпшило критичну ситуацію в автопромисловості, дозволило завантажити потужності і почати виробництво нових моделей автомобілів.
За рішенням МКМТ з 14 квітня 2014 розмір мита знижено на третину (до 4,31% для авто з двигунами 1-1,5 л і 8,63% – з двигунами 1,5-2,2 л), а з 14 квітня 2015 мито повинно бути знижена втричі в порівнянні з встановленими спочатку (відповідно до 2,15% і 4,32%).
У той же час українські автоімпортери домагаються повного скасування спецмита, у тому числі з урахуванням сформованої критичної ситуації на авторинку України.