• Посилання скопійовано

Виписування податкової накладної при списанні ТМЦ<p>

Які особливості заповнення податкової накладної, податкової декларації з ПДВ та реєстру виданих та отриманих податкових накладних при здійсненні платником ПДВ операції зі списання ТМЦ (у тому числі зіпсованих)?<p>

Згідно з пп. «а» пп. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ), об’єктом обкладення ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Пунктом 189.1 ст. 189 ПКУ визначено, що у разі постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання, постачання товарів/послуг та виробничих основних засобів відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ, використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не у господарській діяльності, переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих основних засобів база оподаткування визначається виходячи з їх балансової вартості на момент переведення (постачання), а для товарів/послуг — не нижче від цін придбання.

Отже, платник ПДВ при списанні товарно-матеріальних цінностей (у тому числі зіпсованих), які вже не можуть бути використані в межах його господарської діяльності, повинен у податковому періоді, в якому відбувається їх списання, здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою та відобразити таку операцію в рядку 1 податкової декларації з ПДВ.

Згідно з п. 8.3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 р. за №1333/20071 (далі — Порядок №1379), у разі постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання; використання товарів/послуг, за якими суми податку на додану вартість попередньо були включені до податкового кредиту, в операціях, які не є об’єктом оподаткування або звільняються від оподаткування; визнання умовного постачання товарних залишків та/або необоротних активів, що перебувають в обліку платника податку на день анулювання його реєстрації як платника податку на додану вартість, щодо яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах; ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку; переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих у рядках «Індивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль.

Платник ПДВ при занесенні податкової накладної, виписаної на операцію зі списання товарно-матеріальних цінностей, до розділу І «Видані податкові накладні» реєстру отриманих та виданих податкових накладних повинен:

у графі 1 записати порядковий номер податкової накладної;

у графі 2 зазначити дату виписування податкової накладної.

у графі 3 зазначити порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру із графи 1;

у графі 4 — «ПН13»;

у графі 5 зазначити найменування продавця.

у графі 6 — «O»;

у графах 7 — 12 відображається інформація щодо постачання товарів/послуг.

 

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»