Протягом трьох останніх місяців Мінфін та ДФС активно працювали над розробкою системи, яка дає можливість викорінити одну з найбільших оборудок, пов’язаних з вимиванням коштів з бюджету через так звані “скрутки” - схему розкрадання ПДВ, яка призводить до втрат мільярдів гривень щомісячно, - повідомляють у Мінфіні.
Як пояснюють у Міністерстві, запуск цієї системи був необхідним для того, щоб автоматичне відшкодування ПДВ було можливим.
З метою максимального зниження потенційних негативних наслідків для сумлінних платників податків у зв’язку з початком роботи системи, у Мінфіні проводили численні зустрічі та робочі групи за участі незалежних експертів та представників бізнес-асоціацій, під час яких напрацьовували перелік критеріїв ризику. Крім того, намагалися максимально залучити до цієї роботи народних депутатів, зокрема, в профільному комітеті була проведена окрема робоча група щодо переліку критеріїв ризику, яку очолювала голова комітету.
"Зволікання з реалізацією цієї ініціативи поверне нас до численних корупційних оборудок та поставить під загрозу процедуру автоматичного відшкодування ПДВ, позитивний ефект від якої платники податків відчувають вже зараз" - зазначають у Міністерстві.
Наразі фактично призупинена реєстрація лише 1.1% податкових накладних. Про це також читайте тут>>
На думку Мінфіну, це значно кращий результат, ніж очікувані 2-2.5% (згідно з результатами тестового режиму роботи системи).
Для балансу одночасно з повноцінним запуском системи ризиків в силу вступила ще одна ініціатива – зареєстрована податкова накладна є достатньою підставою для отримання права на податковий кредит. Тепер фактично 99% платників податків користуються таким правом. Закладений в систему алгоритм виконує поставлене завдання та зупиняє реєстрацію “схемних” податкових накладних, які складають левову частку усіх зупинених податкових накладних.
Водночас за критеріями ризику дійсно було призупинено реєстрацію певних податкових накладних платників реального сектору економіки. "Ми розуміли, що такий ризик існує. Для вирішення цієї проблеми був також закладений алгоритм. Зокрема, одноразова подача додаткової інформації у вигляді технологічної карти платника знімає раз і назавжди потенційні проблеми платників реального сектору".
За даними Мінфіну, саме операційні ризики зараз створили загрозу для роботи системи. Незадовільне функціонування Електронного кабінету, посилене негативними наслідками хакерської атаки на системи ДФС, разом із низькою ефективністю передачі документів у паперовому вигляді з регіонів у Комісію, зумовили низьку швидкість розгляду питань щодо реєстрації податкових накладних. У зв’язку з цим, станом на 13 липня було прийнято лише 68 рішень, з яких 13 щодо реєстрації податкової накладної. За результатами моніторингу, найбільша кількість зупинених податкових накладних:
- в м. Києві – 19 986 по 1 136 платниках,
- Дніпропетровській області – 5 783 по 498 платниках;
- Харківській області – 5 501 по 318 платниках
Проте рішення Комісії щодо зазначених податкових накладних 15 липня ще не було прийнято.
"Негативні наслідки починають активно проявлятися, і зараз необхідно максимально сконцентрувати зусилля та оперативно ліквідувати усі виявлені недоліки в роботі системи. ДФС має активніше використовувати усю наявну інформацію у власних базах даних для організації роботи Комісії таким чином, щоб рішення приймалися оперативно та з залученням мінімального пакету документів від платників податків" - наголошують у Мінфіні.
Мінфін підготував доручення ДФС щодо організації роботи Комісії на належному рівні, усунення недоліків функціонування Електронного кабінету платника податків та вирішення інших операційних питань.
Також на початку тижня почне роботу спільна група Мінфіну та ДФС з вирішення наявних проблем та буде проведено круглий стіл з платниками податків для обговорення виявлених проблем та пошуку ефективних рішень.
"Ініціатива із запровадження системи ризиків з відшкодування ПДВ вкрай важлива для того, щоб в нашій країні існувала автоматизована вільна від корупції процедура бюджетного відшкодування ПДВ – відшкодування коштів, які належать та повинні повертатися бізнесу. Ми будемо і далі працювати над усуненням недоліків в податковій системі та реформуванням системи органів, що реалізують державну податкову та митну політику" - Мінфін.
***
Що ще можна прочитати на цю тему?
- Блокування реєстрації податкових накладних - у запитаннях та відповідях від ДФСУ
- Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК - в новій версії "Єдиного вікна" 1.25.18
- Бізнес звільнили від штрафів за несвоєчасну реєстрацію накладних через кібератаку: прийнято закон!
- Як оскаржити рішення ДФСУ про відмову у реєстрації податкової накладної: затверджено порядок
- Затверджено перелік кодів УКТ ЗЕД для моніторингу відповідності податкових накладних критеріям ризику
- Подання інформації для відновлення реєстрації податкової накладної: нове роз’яснення ДФС
- Несвоєчасна реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування - від А до Я