• Посилання скопійовано

Мінфін та ДФСУ про роботу системи призупинення ризикових податкових накладних

Із загальної кількості податкових накладних, що реєструвалися, зупинено тільки 1%

Мінфін та ДФСУ про роботу системи призупинення ризикових податкових накладних

Нагадаємо, що 1 липня 2017 року запрацювала норма Закону №1797 щодо блокування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної фіскальної служби. Про це докладніше тут, тут та в аналітиці від Дт-Кт.

 

Статистика від ДФСУ

Як інформують у ДФСУ, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в ЄРПН зареєстровано понад 5,1 млн податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ понад 26,2 млрд. грн. За цей період зупинена реєстрація 54 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 789,8 млн грн.  Це становить 1% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.

Зокрема, у перший день повноцінної роботи системи, 3 липня, в ЄРПН було зареєстровано більше 460 тис. ПН/РК на суму 2,2 млрд грн. У той же день була зупинена реєстрація 7,3 тис. ПН/РК на суму 103,78 млн грн.

 

Статистика від Мінфіну

Як повідомили у Міністерстві, станом на 11 липня 2017 року зареєстровано 3 695 078 накладних. Протягом цього періоду призупинено реєстрацію 40 206 накладних, що становить лише 1,1% від загальної кількості.

За цей період призупинення реєстрації накладних спрацювало за двома критеріями:

  • наявний “пересорт” товарів — невідповідність обсягу або відсутність придбання товару при його реалізації;
  • відсутність ліцензій, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

 

Що робити, якщо реєстрацію накладної призупинено? 

Мінфін наголошує, що спрацьовування критерію ризику і призупинення реєстрації податкової накладної не є блокуванням реєстрації цієї накладної. Платник протягом 365 днів може подати до ДФС документи, що підтверджують реальність такої операції (перелік достатніх документів вже затверджено).

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (Повідомлення). Це повідомлення формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до нього додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб). Про це нагадують у ДФСУ, а  докладніше можна прочитати  тут>>

До слова, за даними ДФСУ, на сьогодні податківцями вже розглянуто 111 Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування. З них по 40 повідомленнях прийнято рішення щодо реєстрації таких документів. Іншим 71 – відмовлено у реєстрації з повідомленням причин неприйняття.

Протягом п'яти днів після прийому документів, центральна комісія ДФС зобов'язана прийняти рішення щодо реєстрації/не реєстрації податкової накладної.

Мінфін звертає увагу: якщо ДФС відмовляє у реєстрації податкової накладної, платник має право подати скаргу (відповідно до Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН) протягом 10 днів після рішення комісії про призупинення реєстрації. Про порядок подання такої скарги читайте тут>>

***

Читайте також:

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»