Наказом ДФСУ від 14.04.2017 р. №263 затверджено Регламент взаємодії структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС у процесі бюджетного відшкодування податку на додану вартість та формування Реєстру заяв про суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
У цьому Регламенті наводиться таблиця із порядком дій контролерів всіх рівнів щодо відшкодування ПДВ - від подання платником ПДВ декларації із заявленою сумою бюджетного відшкодування до перевірки такої заявленої суми.
Переглянути Регламент (завантажити)>>
Як зазначено у Наказі, це зроблено з метою удосконалення механізму адміністрування відшкодування ПДВ, запровадження формування Реєстру заяв про суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість і налагодження ефективного контролю за порядком організації перевірок правомірності нарахування від'ємного значення ПДВ та/або бюджетного відшкодування ПДВ.
У Регламенті, зокрема, визначено:
1) Реєстр заяв про суми бюджетного відшкодування ПДВ формуватиметься за формою, наведеною у додатку до Порядку №26, та з 01.04.2017 р. адмініструється Мінфіном як окремий інформаційний ресурс. Формування Реєстру заяв здійснюватиметься автоматично на підставі повідомлень ДФС та Казначейства;
2) органами ДФС повідомлення для наповнення Реєстру заяв формуються за даними інформаційної таблиці Реєстру, підписуються накладенням не менше двох ЕЦП посадових (уповноважених) осіб та електронної печатки відповідного ГУ ДФС та передаються до Мінфіну щоденно до 10 год. 00 хв. у робочі дні;
3) Інформаційна таблиця формуватиметься автоматично за даними податкової звітності з ПДВ з заявою про суму бюджетного відшкодування, реєстраційних даних, інформації про перевірки, в тому числі апеляційного та судового узгодження результатів перевірок, інформації з документів, згідно з якими в Інтегрованій картці платника відбулася зміна суми заявки до відшкодування, що не пов'язані з відшкодуванням таких сум), або упередження згідно з податковими повідомленнями-рішеннями за формами ППР В1, В3 та В4 та розміщуватиметься в розділі "Облік ПДВ" підсистеми "Облік платежів" ІТС "Податковий блок;
4) Заяви про суми бюджетного відшкодування ПДВ вносяться до Інформаційної таблиці протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження;
5) Повідомлення до Реєстру заяв умовно діляться на дві складові: повідомлення до частини 1 (незмінної) з реквізитами дати подання заяви (або фактичного отримання), яка забезпечує хронологічний порядок Заяв, та платіжними реквізитами; повідомлення до частини 2 (динамічної) щодо інформації до Заяви, яка змінилася (про проведення перевірки, складання акта, узгодження суми, винесення ППР тощо) та платіжними реквізитами;
6) алгоритм наповнення Інформаційної таблиці;
7) порядок дій для передачі повідомлень до Міністерства фінансів України;
8) дії підрозділів щодо перевірки сум бюджетного відшкодування ПДВ (за результатами формується Інформаційна таблиця для створення повідомлень, що вносяться до Реєстру заяв)
Окрім того, визнано таким, що втратив чинність, наказ ДПАУ від 19.06.2012 р. №522 "Про затвердження Регламенту опрацювання податкових декларацій з податку на додану вартість, за якими задекларовано від'ємне значення та/або бюджетне відшкодування податку на додану вартість".