КМУ постановою від 02 лютого 2022 р. №73 затвердив Порядок подання скарги на податкове повідомлення-рішення особі-нерезиденту, який, всупереч вимогам ПКУ, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, та надсилання рішення за результатами її розгляду.
Даний порядок визначає процедуру подання скарги на ППР особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник ПДВ, складене відповідно до ст. 58-1 ПКУ, а також надсилання рішення ДПС за результатами її розгляду.
Як передбачено п. 3 Порядку скарга таким нерезидентом подається особисто або представником у письмовій формі засобами поштового зв’язку протягом 90 календарних днів за днем отримання нерезидентом повідомлення-рішення.
Однак, уникнувши вручення строк на оскарження продовжити не вийде. У разі коли компетентний орган іноземної держави не може вручити особі-нерезиденту рішення за результатами розгляду скарги, таке рішення вважається врученим особі-нерезиденту у день отримання ДПС повідомлення компетентного органу іноземної держави про неможливість вручення такого рішення із зазначенням причин невручення.
Крім того, зазначається, що у разі коли останній день строків припадає на вихідний або святковий день, їх останнім днем вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Що повинно бути у скарзі?
Скарга повинна включати таку інформацію:
- повне найменування, ідентифікаційний (реєстраційний, обліковий) номер (код) в країні реєстрації (проживання) нерезидента, електронну адресу (за наявності) заявника;
- найменування контролюючого органу до якого надсилається скарга;
- реквізити податкового-повідомлення, що оскаржується;
- підстави для оскарження;
- обґрунтування незгоди;
- вимоги та клопотання заявника;
- перелік документів-додатків до скарги (належним чином засвідчені копії документів, розрахунки, докази).
Підписується скарга особисто особою-нерезидентом або її представником (в цьому випадку додатково додається завірена копія документа, що засвідчує повноваження представника).
ДПС має протягом 90 календарних днів з дня отримання скарги прийняти вмотивоване рішення та надіслати його заявнику.
***