• Посилання скопійовано

ДПС заблокувала ПН: як позбутися статусу?

Якщо зупинення реєстрації ПН все ж таки відбулося, то слід пам’ятати, що стосовно заблокованих ПН необхідно подавати повідомлення та перелік документів щодо відповідної операції (від договору до первинки)

ДПС заблокувала ПН: як позбутися статусу?

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (із змінами та доповненнями). Документом встановлено, що якщо платник відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої ПН автоматично зупиняється. Для подальшого розблокування ПН, платник податків, насамперед, має позбавитись статусу ризикового. Критерії ризиковості платника ПДВ містяться у додатку 1 до Постанови №1165. 

Щоб запобігти блокуванню податкових накладних, платнику необхідно діяти на випередження та подати Таблицю даних платника ПДВ. Таблиця подається за встановленою формою з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку, іншими словами – пояснюється специфіка діяльності платника з посиланням на документи, звітність. 

Якщо все ж таки відбулося зупинення реєстрації ПН, то слід пам’ятати, що процес прийняття рішень про реєстрацію чи відмову в реєстрації податкових накладних врегульовано Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі – Наказ №520). Відтак, п. 5 Наказу №520 передбачено перелік документів, які може подати платник для розблокування ПН. Зокрема: 

  • договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; 
  • інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі. 

Письмові пояснення та копії документів платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН. 

Джерело: ДПС у Донецькій області

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»