• Посилання скопійовано

Як новостворена юрособа отримує неприбутковий статус?

Неприбуткова організація зареєструвалася у держреєстратора. Хто з неприбуткових має право на отримання статусу неприбутковості? Як заповнити заяву за ф. №1-РН для включення податківцями до Реєстру неприбуткових? Через який проміжок часу податківці приймають рішення та як він видається?

Як новостворена юрособа отримує неприбутковий статус?

Хто може бути з неприбуткових неплатниками податку на прибуток

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ПКУ і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:

  • бюджетні установи;
  • громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
  • спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;
  • житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом);
  • дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
  • ОСББ, асоціації власників жилих будинків;
  • професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;
  • сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  • інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п. 133.4 ПКУ.

 

Визначення статусу неприбутковості

За пп. 133.4.1 ПКУ неприбутковою організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. При цьому не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків неприбуткової організації (визначених пп. 133.4.2 ПКУ);
  • внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Окремою обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Саме це передбачено пп. 133.4.2 ПКУ.

Податківці у своїй індивідуальній консультації від 13.04.2018 р. №1553/6/99-99-15-02-02-15/ІПК ще зауважували, що для отримання статусу неприбутковості організація має бути створена і здійснювати діяльність без мети отримання прибутку (звідси і назва цього статусу). Але такого параметру пп. 133.4.1 ПКУ не зазначено. 

 

Алгоритм дій для включення неприбуткової організації до Реєстру 

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою КМУ від 13.07.2016 р. №440.

Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до ДФС реєстраційну заяву за формою №1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднюють їх на сайті Мін'юсту, а ЖБК також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом).

Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, подають разом із реєстраційною заявою за формою №1-РН засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 к. дн. з дня їх отримання податківці приймають рішення про включення чи відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру.

Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку №440 готується у двох примірниках.  Один з них надається неприбутковій організації, а другий залишається в податковому органі.

Тепер поговоримо детальніше про заповнення заяви за ф. №1-РН

 

Заповнення заяви за ф. №1-РН

Відповідно до п. 6 Порядку №440, для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до ДФС  за основним місцем обліку, зокрема, реєстраційну заяву за формою №1-РН.

Поля заяви за формою №1-РН заповнюються наступним чином:

Усі новини про «неприбутківців» – у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

«1 – Код згідно з ЄДРПОУ неприбуткового підприємства (установи, організації)» – код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (код – ЄДРПОУ). У разі подання реєстраційної заяви одночасно із здійсненням державної реєстрації юридичної особи це поле заповнюється державним реєстратором;

«1.1 – Код згідно з ЄДРПОУ організації вищого рівня» – код згідно за ЄДРПОУ організації вищого рівня платника, що діє на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону;

«2 – Найменування неприбуткового підприємства (установи, організації)» та «2.1 – Найменування організації вищого рівня» – зазначаються повне найменування відповідно до даних ЄДР неприбуткової організації та організації вищого рівня, на підставі установчих документів якої діє така неприбуткова організація;

«3 – Код та назва організаційно-правової форми» – вказуються код та назва організаційно-правової форми неприбуткової організації відповідно до даних ЄДР;

«4 – Відомості про відповідальних осіб»: 

«КЕРІВНИК» – зазначаються прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта (лише для фізичних осіб - платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) керівника, відомості щодо якого включені до ЄДР, номер телефону, факсу;

«ГОЛОВНИЙ БУХГАЛТЕР» – бухгалтер чи інша особа, відповідальна за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку. По цій особі зазначаються прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта у разі наявності відмітки у паспорті, номера телефону, факсу. Якщо ведення бухгалтерського обліку здійснюється безпосередньо керівником неприбуткової організації, зазначаються дані про керівника.

У разі оприлюднення установчих документів неприбуткової організації на офіційному веб-порталі Мін’юсту, у полі «Установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» проставляється позначка «х» або «+».

Заява за формою №1-РН засвідчується підписом керівника неприбуткової організації із зазначенням його прізвища, ім’я, по батькові, печаткою (за наявності).

Зазначається дата написання заяви.

Реєстраційна заява за формою №1-РН із додатками до неї можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:

  • особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
  • поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
  • в електронній формі;
  • держреєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи. Така заява передається в електронній формі в установленому порядку технічним адміністратором ЄДР до контролюючих органів разом з відомостями про держреєстрацію створення юрособи.

 

В який строк слід подати заяву за ф. №1-РН

Податківці у підкатегорії 102.04 ресурсу "ЗІР" на підставі абз. 22 п. 4 Порядку №440 наголосили, що з метою отримання статусу неприбутковості зареєстровані організації мають подати реєстраційну заяву за формою №1-РН держреєстратору під час їх державної реєстрації або ДФС за основним місцем обліку протягом 10 к. дн. з дня їх державної реєстрації. При дотриманні таких строків неприбуткова організація буде мати статус неприбутковості з дня створення.

Якщо ж цих строків не дотримуватися, то ДФС буде включати неприбутківців до Реєстру по даті подання заяви. Відповідно за час відсутності статусу неприбутковості організація буде вважатися платником податку на прибуток за загальними правилами.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»