Головна Усі новини Тематичні розсилки Каса і РРО

«Каса і РРО» №8(24) | 14.08.2019 р.

Двадцять четвертий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО

Це – восьмий у цьому році (і двадцять четвертий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО.

За місяць, який минув з часу написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого.

 

Сьогодні ми:

  • розповімо, як правильно продати власну продукцію за готівку і без РРО;
  • визначимося, що необхідно зберігати на робочому місці власнику РРО;
  • дізнаємося, чи потрібно документально підтверджувати факт відключення електроенергії;
  • поговоримо про правила зберігання Z-звітів;
  • з’ясуємо, коли видавати покупцю чек РРО при інтернет-торгівлі.

Гарного Вам читання!

***

 

Продаж власної продукції фізособам: чи потрібен РРО?
Податківці нагадали, що підприємства мають право продавати фізособам (у т.ч. працівникам) за готівку власну продукцію без РРО та РК, але з оформленням касових документів.

При цьому для визначення того, яку продукцію можна віднести до власної, податківці рекомендують керуватися думкою Мін’юсту. За нею під продукцією власного виробництва слід розуміти продукцію, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили, тобто продукція пройшла всі стадії технологічного процесу – від переробки сировини у продукцію, готову для реалізації.

 

Що необхідно зберігати на робочому місці власнику РРО?
Миколаївські податківці навели перелік вимог до суб'єктів господарювання, які використовують РРО у своїй діяльності. Зокрема, вони повинні:

  • зберігати у господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (але не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії;

  • у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;

  • забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

  • друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

  • зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

Відключено електроенергію: чи потрібно мати документальне підтвердження?
У ІПК від 26.07.2019 р. №3493/ІПК/08-01-14-08-17 податківці розповіли, чи потрібно суб’єкту господарювання підтверджувати факт відключення електропостачання.

Вони зазначили, що отримання довідки від постачальника електроенергії про відключення енергопостачання, якщо відключення було зовнішнім, чинним законодавством не передбачено, як і складання довідки (акта) про відсутність електроенергії, якщо відключення було внутрішнім.

Тож у разі тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги ОРО та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО і не потребує будь-якого документального підтвердження факту відключення електроенергії.

 

Як правильно зберігати Z-звіти? – роз’яснення від ДФС
Податківці у ІПК від 25.06.2019 р. №2912/6/99-99-14-05-01-15/ІПК розповіли, що передача до ДФС щоденних фіскальних звітних чеків, що містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО, не є їх зберіганням і тому не звільняє суб’єкта господарювання від обов’язку їх зберігання у фіскальній пам’яті РРО чи у будь-який незаборонений чинним законодавством спосіб у порядку, визначеному суб’єктом господарювання.

В цій же ІПК податківці зауважили: якщо суб’єкт господарювання використовує версію РРО, яка має функцію та дозволяє роздруковувати копію фіскального звітного чеку, то у разі втрати оригіналу такого чеку є можливість роздрукувати копію звітного фіскального чеку та підклеїти його до відповідного розділу КОРО.

Заборони щодо використання копії фіскального звітного чеку чинне законодавство не має.

 

Оплата товарів/послуг через інтернет: не забудьте про чек з РРО!
У випадку приймання у покупця для розрахунку у інтернет-магазині банківської платіжної карти потрібно оформити касовий чек та видати його покупцю разом з товаром, незалежно від того, коли надійшли перераховані покупцем кошти на його розрахунковий рахунок.

У чеку може зазначатись форма оплати «Картка», «Інтернет замовлення», «Передоплата», «Згідно замовлення», тощо.

Тож видача розрахункового документа не прив’язана до дати надходження коштів на рахунок продавця, а повинна здійснюватися за фактом приймання платіжної картки до оплати (в тому числі і в Інтернеті) в момент видачі товару. Про це читайте у нашій новині.

***

Наразі це все.
Більше новин на тему каси та РРО ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит».

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Каса і РРО
Теги:
Каса , РРО , Розрахункова книжка , КОРО

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?