Це – п’ятнадцятий з початку року (і сорок шостий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому.
З моменту написання попередньої розсилки минуло понад два тижні, і нам є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- поговоримо про те, як нова влада планує боротися зі схемами за участю ФОП;
- наведемо підстави, за якими Держпраці може завітати з інспекційним відвідуванням;
- проінформуємо про чергове оновлення плану-графіка перевірок ДФС на 2019 рік;
- з’ясуємо, коли розпочне роботу нова ДПС;
- розповімо, що від імені ДФС відбувається спам-розсилка вірусних файлів;
- дізнаємося, як Нефьодов планує реформувати митницю та боротися з «сірим» бізнесом;
- розкажемо, як податківці виявляють «схемні» операції.
Гарного Вам читання!
***
Як нова влада планує боротися зі схемами за участю ФОП?
В Україні боротимуться зі схемами, коли працівників змушують реєструватися як ФОП. Про це заявив депутат від партії «Слуга народу» Данило Гетманцев в ефірі «Українського радіо».
За словами Гетманцева, і Президент, і партія «Слуга народу» послідовно підтримують спрощений режим.
«Ми повинні, з одного боку, забезпечити можливість ФОПам працювати на цій системі, а з іншого — унеможливити ухилення від оподаткування. Ми розглядаємо, чи можливо сьогодні, використовуючи тільки адміністративні процедури, припинити зловживання, чи потрібно внести зміни в податкове законодавство, щоб не породжувати ряд податкових суперечок. Щоб це було зрозуміло, для всіх доступно і не викликало сумнівів, що так робити не можна», - додав депутат.
Також Гетманцев зазначив, що рішення проблеми буде представлено протягом місяця – до початку роботи нового парламенту.
Коли розпочне роботу нова ДПС?
За словами голови ДПС С. Верланова, після перевірки, щоб забезпечити безперервність адміністрування податків у державі, територіальні органи ДПС тимчасово очолять заступники керівників територіальних органів ДФС (зі статусом в.о.). Перед ними поставлено конкретне завдання – зареєструвати юридичну особу ДПС у відповідних областях. Трохи згодом на ці посади буде оголошено відкриті та прозорі конкурси.⠀
Після реєстрації територіальних органів для початку роботи нової податкової залишиться зробити лише один крок – Уряд має прийняти розпорядження про покладання функції адміністрування податків із ДФС на ДПС.
Звертаємо увагу, що станом на 6 серпня в ЄДР зареєстровано ДПС у м. Києві та тринадцять обласних ГУ ДФС.
ДФСУ оновила план-графік перевірок (станом на серпень 2019 року)
ДФСУ оприлюднила на своєму веб-сайті оновлений (станом на 08.08.2019 р.) план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік. Традиційно зміни спершу торкнулися лише двох розділів:
- Розділ І «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб».
- Розділ ІІ «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів».
Завантажити їх можна у нас на сайті або безпосередньо на сайті ДФСУ.
Без змін наразі залишилися Розділ ІІІ (станом на 14.06.2019 р.) (завантажити) та Розділ ІV (станом на 14.06.2019 р.) (завантажити). Про них читайте у цій новині.
Згідно з оновленими даними перших двох розділів, у 2019 році податківці планують провести 5149 податкових перевірок. Це на 8 перевірок більше, ніж в плані-графіку з коригуванням за липень.
На яких підставах Держпраці може завітати з інспекційним відвідуванням?
Заступник директора департаменту з питань праці Держпраці Володимир Гончарук зазначив, що інспекційні відвідування на сьогодні проводяться:
- за зверненнями громадян (ст. 15 ЗУ «Про звернення громадян»);
- за зверненнями народних депутатів (ст. 16 ЗУ «Про статус народного депутата»);
- за зверненнями депутатів місцевих рад (ст. 13 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад»);
- за рішенням судів (ст. 129-1 Конституції);
- щодо виконання суб’єктом господарювання приписів.
Як податківці виявляють «схемні» операції: роз'яснення від ДФС
Податківці з Офісу великих платників зауважили, що їм вдалося певним чином вдосконалити систему накопичення інформації про проведення «ризикових» операцій, збору доказової бази та формат опрацювання цієї інформації на практиці.
Зокрема, «схемників» викриває:
- відсутність об’єктів та складських приміщень, з яких відповідно до первинних документів здійснюється навантаження/розвантаження товарів, зазначена інформація досліджується в Державному реєстрі нерухомості;
- непідтвердження ДП «Держреєстри України» реєстрації місць зберігання зернових культур підприємств-постачальників по ланцюгу постачання;
- відсутність взаємовідносин власників складських приміщень по ланцюгу постачання, з яких нібито здійснювалось постачання товарів підприємствами – постачальниками;
- не підтвердження власниками машин, які зазначені в ТТН, факту перевезення товарів;
- не відповідність типу машин, їх вантажеємність для здійснення перевезень відповідних товарів. До прикладу: перевезення зернових культур легковими машинами, мотоциклами, автобусами;
- відсутність виплат доходів фізичним особам-водіям;
- пояснення посадових осіб підприємств – постачальників про непричетність до здійснення діяльності, вироки суду.
Крім цього, збираються інші докази нереальності господарських операцій, отримані, наприклад, від оперативних підрозділів, правоохоронних органів тощо.
Увага! Від імені ДФС відбувається спам-розсилка вірусних файлів
Протягом останніх днів липня було зафіксовано зростання кількості звернень платників податків щодо отримання електронних листів від імені ДФСУ про наявність податкового боргу, вчинення адміністративного порушення, порушення податкового законодавства тощо. Такі листи містили вкладення, відкриття яких призводило до завантаження вірусного файлу.
З огляду на це, ДФСУ повідомила, що відправка спам-повідомлень відбувається з електронних скриньок, які не мають жодного відношення до Державної фіскальної служби України.
Податківці звертаються до платників з проханням уважно читати електронну адресу відправника листа та перевіряти її достовірність.
Для листування та обміну інформацією з органами державної влади, юридичними чи фізичними особами, організаціями іноземних держав та іншими підприємствами ДФСУ використовує виключно електронні поштові скриньки, зареєстровані на поштовому сервері в домені sfs.gov.ua.
Як Нефьодов планує реформувати митницю та боротися з «сірим» бізнесом?
Боротьбу з корупційними потоками на митній службі України новопризначений голова Максим Нефьодов планує здійснювати, впровадивши кращий контроль усіх процесів.
«Митниці треба об'єднати в єдину юридичну особу, тобто відмовитися від цієї історії, коли в нас є якісь князівства: обласний прокурор, обласний суддя, голова ОДА, митник, фітосанітарний інспектор – і це єдина згуртована компанія, яка чекає бізнес із широкими обіймами», – пояснив Нефьодов.
Зокрема, він прокоментував, як бачить боротьбу з корупцією на митниці. З одного боку, за словами Нефьодова, потрібно відрізати корупційні потоки, з іншого – створювати умови розмитнення і перетягувати білий, а потім «сірий» бізнес, підриваючи кормову базу хабарників.
«Будьмо відвертими, багато хто з бізнесу теж з цього годується. Не тільки є погані держслужбовці, які беруть гроші з янголів», – зазначив голова митної служби.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»