Це – дванадцятий з початку 2019 року (і сорок другий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню.
З часу написання попередньої розсилки минуло два тижні, і нам є про що розповісти.
Цього разу ми:
- поговоримо про затвердження нових форм статзвітності з основних засобів, інвестицій та послуг;
- нагадаємо, як уточнити показники розділів І та ІІ форми №1ДФ;
- дізнаємося, як підписувати декларації в електронному вигляді у разі хвороби чи відпустки головного бухгалтера;
- проінформуємо, що розрахунок частини чистого прибутку прирівняють до податкової декларації;
- з’ясуємо, як направляти декларації поштою за новими правилами.
Гарного Вам читання!
***
Головний бухгалтер захворів чи пішов у відпустку: як підписувати електронну звітність?
У підкатегорії 135.03 «ЗІР» податківці зазначили, що відповідно до абз. 2 пп. 48.5.1 ПКУ достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки платника податку.
Тож у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника або головного бухгалтера, подаються посилені сертифікати відкритих ключів (кваліфіковані сертифікати відкритих ключів) шляхом направлення Повідомлення на всіх відповідальних осіб платника податків, які мають право відповідного підпису.
За п. 12 Порядку до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору).
На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника), і останньою - електронна печатка (за наявності). Тобто ЕЦП мають бути відкриті на уповноважених осіб.
Потрібно уточнити показники вже поданої форми №1ДФ: як це зробити?
Чернівецькі податківці розмістили на своєму сайті брошуру щодо заповнення уточнюючого податкового розрахунку ф. №1ДФ в разі виявлення помилки у раніше поданому розрахунку.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків за ф. №1ДФ є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.
Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Як направляти декларації поштою за новими правилами?
Вінницькі податківці нагадали, що Уряд постановою від 22.05.2019 р. №419 скасував окремий порядок оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій.
Окремо вони вказали: якщо платник податків вирішив відправити декларацію до фіскальної служби поштою, то таке відправлення потрібно зробити не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного терміну подання такої декларації (п. 49.3 ПКУ).
Отже, починаючи з 28 травня 2019 року такі відправлення слід проводити на підставі загальних Правил надання поштового зв'язку.
Від себе додамо, що п. 18 Загальних правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою від 05.03.2009 р. №270, матеріали звітності, документи і декларації платників податків пересилаються в межах України в листах, бандеролях, посилках з оголошеною цінністю. Інших особливостей не визначено.
За I квартал 2020 року звітуватимемо за оновленою формою №1-послуги
Держстат наказом від 13.06.2019 р. №208 затвердив нову форму державного статистичного спостереження №1-послуги (квартальна) «Звіт про обсяги реалізованих послуг».
Подавати цей звіт за новою формою потрібно буде зі звіту за І квартал 2020 року. Термін подання - не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом. Про це читайте у нашій новині тут.
Затверджено нові форми статзвітності з основних засобів та інвестицій
Держстат наказом від 10.06.2019 р. №205 затвердив форми державних статистичних спостережень зі статистики капітальних інвестицій та основних засобів:
- №2-ОЗ ІНВ (річна) «Звіт про наявність і рух необоротних активів, амортизацію та капітальні інвестиції». Вводиться в дію зі звіту за 2019 рік. Термін подання – не пізніше 28 лютого;
- №2-інвестиції (квартальна) «Звіт про капітальні інвестиції». Цю форму слід подавати зі звіту за І квартал 2020 року. Термін подання – не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Крім того, наказом Держстату від 13.06.2019 р. №206 оновлено форми №10-ЗЕЗ (квартальна) «Звіт підприємства з іноземними інвестиціями» та №13-ЗЕЗ (квартальна) «Звіт підприємства про інвестиції за кордон». Нові форми вводяться в дію зі звіту за січень–березень 2020 року.
Відповідно з 1 квітня 2020 року втратить чинність наказ Держстату від 09.07.2018 р. №139 в частині форм №10-ЗЕЗ (квартальна) та №13-ЗЕЗ (квартальна).
Розрахунок частини чистого прибутку прирівняють до податкової декларації
На офіційному веб-порталі ДФС розміщено проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України» та аналіз впливу цього регуляторного акта.
Положення цього законопроекту прирівнюють Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) до статусу податкової декларації; встановлюють податкові (звітні) періоди для подання Розрахунку та термін сплати платежу.
Законопроект визначає частину чистого прибутку (доходу) як складову грошового зобов’язання платника податків та встановлює відповідальність платників за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов’язання з частини чистого прибутку (доходу), а також за неподання або несвоєчасне подання Розрахунку до контролюючих органів або невиконання вимог щодо внесення змін до останнього.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему звітності ви знайдете тут, консультацій – ось тут, а бланки та податковий календар на липень – у спеціальному розділі нашого сайту blank.dtkt.ua.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»