• Посилання скопійовано

Валютні операції резидентами: як змінився порядок проведення?

Якщо в підприємства є податковий борг, що виник унаслідок зміни алгоритму зарахування авансових внесків при виплаті дивідендів, до документів на купівлю валюти додається лист органу ДФС про наявність такого боргу

Валютні операції резидентами: як змінився порядок проведення?

У сфері проведення валютних операцій та додаткових заходів щодо діяльності банків Нацбанк постановою від 03.07.2015 р. №427 вносить чергові зміни. Зміни стосуються документів, які підтверджують відсутність у резидента заборгованості з податків, зборів, платежів.

Нині уповноважені банки в день отримання від клієнта-імпортера заяви про купівлю іноземної валюти або платіжного доручення формують реєстр із купівлі іноземної валюти або перерахування за межі України іноземної валюти за дорученням клієнтів та подають його до Нацбанку.

Якщо сума заяви про купівлю іноземної валюти або платіжного доручення на перерахування коштів за межі України дорівнює або більша від еквівалента 50000 доларів США, уповноважений банк на дату отримання від клієнтів таких документів подає разом із реєстром копії документів (у сканованому вигляді), які є підставою для здійснення таких операцій. Зазначені валютні операції можливі, тільки якщо Нацбанком підтверджено можливість здійснення таких платежів. Підтверджені операції можуть бути виконані не раніше четвертого операційного дня з дня подання уповноваженим банком інформації про ці операції в реєстрі.

У пакеті документів, який подається до Нацбанку, як і раніше, повинна бути довідка про відсутність у резидента заборгованості з податків, зборів, платежів та акт цінової експертизи (погодження) за контрактами про надані послуги, виконані роботи чи передані права інтелектуальної власності на суму понад 50000 євро (1). Завдяки змінам, які вносяться коментованою постановою, імпортери повинні подавати довідку за формою, затвердженою наказом Міндоходів від 10.10.2013 р. №567 (далі — Наказ №567). Нагадаємо, довідка (додаток 1 до Наказу №567), яку платник податків може отримати і в електронному вигляді, видається органом ДФСУ безоплатно на підставі заяви (додаток 2 до Наказу №567). Строк розгляду заяви та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить 5 робочих днів з дня отримання заяви. Дійсна довідка протягом 10 календарних днів з дня видачі.

Увага: у постанові сказано, що якщо клієнт банку має податковий борг, що виник унаслідок зміни порядку (алгоритму) зарахування авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів у рахунок сплати щомісячних авансових платежів з цього податку, то в пакеті документів замість зазначеної вище довідки дозволяється подавати лист від ДФСУ про наявність у клієнта такого боргу (за умови, що строк між датою подання інформації до реєстру та датою видачі листа не перевищує 10 календарних днів). Очевидно, лист від ДФСУ складається у довільній формі за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги.

Проте, здається, НБУ не врахував деяких змін до ПКУ. Зокрема, за п. 9 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, дійсно, у січні — грудні 2015 року та січні — травні 2016 року платники податку на прибуток зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до п. 57.1 ПКУ у редакції, чинній до 1 січня 2015 року. Раніше (за колишньою редакцією п. 57.1 ПКУ), якщо сума авансових внесків з податку на прибуток, сплачена при виплаті дивідендів відповідно до п. 153.3 ПКУ, перевищувала суму авансових внесків з податку на прибуток, визначених п. 57.1 ПКУ, сума перевищення зараховувалась у зменшення авансових внесків з податку на прибуток, у наступних звітних місяцях до повного її погашення. З 01.01.2015 року, відповідно до п. 57.1-1.5 ПКУ, якщо платником податку на прибуток сплачується авансовий внесок, сплачена сума підлягає зарахуванню у зменшення лише податкового зобов’язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за звітний (податковий) рік.

І навіть на невикористаний залишок авансових внесків, сплачених при виплаті дивідендів до 01.01.2015 р., протягом 2015 року зменшити суму авансових внесків з податку неможливо. Враховуючи, що звітним періодом (за виключенням за абз 8 п. 57.1 ПКУ) у більшості випадків є річний звітний період, зарахування авансового внеску відбудеться за наслідками 2015 року (тобто у 2016 році, коли платник податку подаватиме річну декларацію). Це збігається з поглядом, висловленим ДФСУ у листі від 14.05.2015 р. №10269/6/99-99-19-02-01-15, щодо зарахування авансових внесків при виплаті дивідендів, не використаних у 2014 році, у рахунок сплати авансових платежів з податку на прибуток.

---1---

Див. Постанову НБУ від 30.12.2003 р. №597 «Про переказування коштів у національній та іноземній валюті на користь нерезидентів за деякими операціями».

----------

---2---

Авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов’язання щодо якого погашене (абз. 2 п. 57.1-1.2 ПКУ).

-------

 Олена Водоп'янова

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Фінанси і банки/Валюта і цінні папери

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Валюта і цінні папери»