Раніше в Україні не було єдиної платформи, де можна було б дізнатися про будь-яку державну послугу у зручній формі. Гід з державних послуг на порталі Дія містить повну та достовірну інформацію щодо 1 000 послуг – про місце, спосіб, строк, вартість, результати отримання послуг, а також необхідні документи та спосіб оскарження їх результатів. Гід доступний у двох форматах відкритих даних: Excel та Json.
«Зазвичай українці гуглили чи дізнавалися від знайомих, як отримати потрібну державну послугу. Іноді було майже неможливо знайти необхідну інформацію простою та людяною мовою. Гід з державних послуг вирішує цю проблему – громадянам більше не потрібно витрачати купу часу та енергії на пошук. Все доступно, легко та зберігається на одному порталі», – зазначив Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації.
«Одне з важливих завдань Гіду з державних послуг – мінімізувати побутову корупцію та необхідність звертатися за послугами до посередників. Адже якщо громадянин від початку володіє всією необхідною інформацію для отримання державної послуги і має можливість апелювати до офіційного ресурсу, він озброєний беззаперечними аргументами і може вимагати дотримання своїх прав з боку всіх надавачів послуг», – підкреслив Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа.
«Інформацію у Гіді впорядковано за 36 життєвими подіями. Таку логіку систематизації послуг запозичено у Уряду Канади. Якщо українець, наприклад, хоче придбати авто, планує народження дитини чи переїзд на нове місце проживання, або прагне відкрити специфічний бізнес – усю необхідну інформацію щодо офіційних реєстрацій та отримання необхідних послуг можна легко знайти на порталі.», – зазначила Танія Санфорд Аммар, директор проєкту SURGe («Супровід урядових реформ в Україні»).
Інформацію про послуги розподілено за 17 категоріями залежно від сфери діяльності. Серед найпопулярніших категорій – соціальний захист, громадянство та міграція, діяльність бізнесу та громадських формувань, сфера інтелектуальної діяльності, фінанси та податки.
Гід є офіційним джерелом про державні послуги в Україні. Якщо орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування при наданні певної послуги вимагатиме довідку, яку не згадано на Гіді, посилання на Гід є аргументом для громадян – не надавати відповідні документи.
Гід продовжує поповнюватися послугами та життєвими ситуаціями. Просимо надати зворотний зв’язок на сайті, якщо ви не знайшли інформацію про необхідну послугу.
У прес-конференції щодо запуску Гіду взяли участь:
- Людмила Рабчинська, заступник Міністра цифрової трансформації України
- Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа, партнера проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS»
- Танія Санфорд Аммар, директор проєкту SURGe («Супровід урядових реформ в Україні») за підтримки Уряду Канади.
Проєкт реалізовано завдяки підтримці проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та за сприяння проєкту SURGe, що фінансується Урядом Канади.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!