Мінфін наказом від 09.06.2023 р. №310 затвердив зміни до деяких методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. №11. А саме до:
1. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору.
Зокрема, уточнено, що об’єкт основних засобів може бути отриманий у результаті обміну на інший актив згідно із законодавством. Первісною вартістю отриманого об’єкта основних засобів є його справедлива вартість на дату оприбуткування. Якщо справедливу вартість отриманого або переданого об’єкта основних засобів визначити неможливо, то первісною вартістю отриманого об’єкта основних засобів є первісна (переоцінена) вартість переданого активу з урахуванням суми зносу.
Активи інфраструктури відповідають визначенню основних засобів та обліковуються як окремі об’єкти основних засобів, зокрема мережі доріг, системи каналізації, системи водопостачання та електропостачання.
Ліквідаційна вартість може збільшуватися до балансової вартості об’єкта абоперевищувати її. У такому випадку нарахування амортизації дорівнює нулю доти, доки його ліквідаційна вартість не зменшиться до суми, нижчої від балансової вартості об’єкта.
Строк корисного використання (експлуатації) та ліквідаційна вартість об’єкта основних засобів переглядаються на кінець звітного року в разі зміни очікуваних економічних вигод від його використання.
Амортизація об’єкта основних засобів нараховується з урахуванням нового строку корисного використання та ліквідаційної вартості починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання та/або ліквідаційної вартості.
Зміна строку корисного використання та зміна ліквідаційної вартості об’єкта основних засобів відображаються як зміни облікових оцінок відповідно до НП(С)БО в державному секторі 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок».
2. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору.
Уточнено, що методичні рекомендації не поширюються на:
- незавершені роботи за будівельними контрактами, включаючи контракти з надання послуг, що безпосередньо пов’язані з ними;
- фінансові інструменти;
- біологічні активи, пов’язані із сільськогосподарською діяльністю та сільськогосподарською продукцією під час збирання врожаю.
Методичні рекомендації не застосовуються до оцінки запасів, утримуваних суб’єктами державного сектору після збирання врожаю, до корисних копалин та мінеральної сировини за умови, що вони оцінюються за чистою вартістю реалізації відповідно до інших НП(С)БО в державному секторі, крім стандарту 123 «Запаси».
3. У додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб’єкта державного сектору у новій редакції викладено рядки 5 "Робочі тварини" та 6 "Багаторічні насадження та плодоносні рослини".