У листі від 24.09.2018 р. №35210-06-5/24914 Мінфін нагадує, що одним зі шляхів складання фінзвітності є складання її за МСФЗ. Для когось, згідно із Законом №996, це є обов’язковим (ми про це писали тут). А хтось обирає цей шлях добровільно.
Та різниці немає, адже МФСЗ, які застосовують і ті, й інші, однакові. Відповідно до ст. 1 Закону №996, МСФЗ – це прийняті Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку документи, якими визначено порядок складання фінансової звітності. Згідно зі ст. 12-1 Закону для складання фінансової звітності застосовуються МСФЗ, які викладені державною мовою та офіційно оприлюднені на веб-сторінці центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку.
А тим, хто цікавиться, як розуміти ту чи іншу норму перекладених МСФЗ, Мінфін нагадує, що не є їх автором. А отже, не може дати належну відповідь. З огляду на те, що МСФЗ приймаються Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку (Лондон, Велика Британія), їх тлумачення Мінфіном не здійснюється.
До кого ж тоді звертатися? Мінфін пропонує звертатися до спеціального Комітету. Зауважимо, що це не вперше (наприклад, аналогічна порада містилась у листі Мінфіну від 12.12.2012 р. №31-08410-07-29/29667).
Відповідно до п. 42 Конституції Фонду міжнародних стандартів фінансової звітності функція з тлумачення застосування МСФЗ покладена на Комітет з тлумачень міжнародних стандартів фінансової звітності (далі - Комітет).
Згідно з п. 5.14 - 5.22 довідника з належних правових процедур Ради з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та Комітету, будь-яка окрема особа або організація може за встановленою формою подати пропозиції щодо можливих питань порядку денного на розгляд Комітету.
Така пропозиція має охоплювати опис питання, стислий опис поточних бухгалтерських практик із визначенням основних альтернатив та підстави для вирішення питання Комітетом.