Достатньо поширеною є практика, при якій платникам податків у ході перевірок зменшуються витрати і податковий кредит тільки через відсутність у них товарно-транспортних накладних (далі - ТТН), але за наявності інших первинних документів, що підтверджують придбання товарів.
Саме це питання Міністерство доходів та зборів розглянуло і у листі від 19.09.2013 р. №11569/6/99-99-22-01-03-15/1128. А саме, зазначило, що:
1) у разі відсутності товарно-транспортної документації, що підтверджує отримання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в тому числі товарно-транспортної накладної, при обчисленні об'єкта оподаткування платник податку не має підстав враховувати вартість таких послуг при формуванні собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
При цьому оскільки транспортної документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання ТТН не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання ТМЦ.
2) підставами для формування податкового кредиту з ПДВ є наявність належним чином оформленої податкової накладної, митної декларації або, як виняток, заяви зі скаргою на постачальника, бухгалтерської довідки або інших документів, передбачених пунктом 201.11 статті 201 ПКУ.
Товарно-транспортна накладна не міститься в переліку документів, що визначають право на формування податкового кредиту.