Усі новини рубрики «Первинні документи, типові форми»
Новин: 362
- 3 листопада 2025 р. розпочинається приймання заявок від компаній – операторів електронного документообігу. Вже з 1 грудня 2025 р. бізнес зможе використововувати е-ТТН від операторів, що до того часу будуть підключені до Системи28.11.20253 8862
- Експертно-перевірним комісіям державних архівів надано право на прийняття рішення щодо погодження списків архівних фондів з кадрових питань (особового складу), що підлягають передачі від однієї архівної установи до іншої25.11.2025889
- Ця стаття є детальною інструкцією із заповнення Наказу про облікову політику, який є ключовим регламентуючим документом на підприємстві. Вона охоплює правила формування та зміни облікової політики та надає практичні поради для коректного оформлення НаказуАналітика24.11.20258 653
- Оприлюднено проєкт наказу Мін’юсту щодо затвердження 42 уніфікованих форм типових документів для юросіб. Ініціатива покликана підвищити якість діловодства та стандартизувати підготовку управлінських документівВажливо24.11.20251 8132
- Після оголошення приймання заявок 3 листопада 2025 року до Міністерства вже подали документи на приєднання 10 компаній-операторів ЕДО. Серед них ПриватБанк та ТОВ «М.Е.Док»17.11.2025930
- Як правильно знищити документи, за якими минув строк їх зберігання і які не передаються до архіву? Що робити у випадку знищення (втрати) документів через форс-мажор (бойові дії, пожежа, крадіжка тощо)? Яка судова практика про наслідки знищення документів?Аналітика03.11.20255 683
- Кожному роботодавцю потрібно знати правила оформлення наказів та їхнього зберігання. У цій статті ми зупинимося на найпоширеніших видах та нагадаємо, скільки часу вони мають зберігатисяАналітика29.10.20258 756
- Господарські операції відображають у бухобліку методом їх суцільного і безперервного документування у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Тож складення акту подекадно не суперечить нормам законодавства. Докладніше в роз’ясненні від експерта23.10.2025233
- Прийнятим у І читанні законопроєктом №14023 передбачено можливість надавати суб’єктам господарювання право прописувати у договорах спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг23.10.20257 427
- Мета ініціативи — привести облік деревини у відповідність до Регламенту ЄС 2023/1115 (EUDR), який набуде чинності з 1 січня 2026 року та вводить суворі вимоги до походження продукції, що імпортується до ЄС14.10.202566
- У цій статті ми розглянемо ключові практичні аспекти роботи з первинними документами, щоб допомогти бухгалтерам уникнути помилок та забезпечити надійність облікуАналітика14.10.20255 971
- Із цим стикався чи не кожен бухгалтер: акт виконаних робіт складено, скажімо, у вересні, а підписано іншою стороною — лише в січні наступного року. Чи має таке розходження дат вплив на бухгалтерський та податковий облік? Розберемося в цій статтіАналітика13.10.20256 482
- Як складати прибутковий касовий ордер (Типова форма №КО-1) і у яких випадках він складається? Чи можна його складати в електронній формі? Як застосовується квитанція від приходного касового ордера? Розглянемо у статтіАналітика09.10.20252 634
- Розглянемо, що таке видатковий касовий ордер, коли його треба оформлювати, у якій формі складати і які особливості його складанняАналітика08.10.20253 9092
- Мета рекомендованого до прийняття законопроєкту №14023 – надати суб’єктам господарювання право передбачати у договорі спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг30.09.20251 8791
- Розглянемо, що таке Відомість на виплату готівки (ВВГ), коли її оформляють і які особливості її складання, а також особливості заповнення Видаткового касового ордера (ВКО), складеного на підставі ВідомостіАналітика29.09.20255 735
- Податківці підкреслили, що у разі втрати або неможливості вивезення первинних документів з територій, де ведуться бойові дії, платник податків має право подати до податкового органу повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинних документів24.09.2025100
- Згідно з законодавством, номенклатура справ є обов’язковим локальним (внутрішнім) документом для усіх юросіб. З’ясуємо, для чого потрібен цей документ, хто його розробляє, як правильно його скласти та затвердити і які наслідки можуть бути в разі відсутностіАналітика24.09.20256 8666
- Під час робочої групи було вирішено підтримувати законопроект №14023, який, на відміну від урядового проекту, надає суб’єктам господарювання право передбачити при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послугВажливо23.09.20256 6183
- ФОП або самозайнята особа повинна зберігати первинні документи понад визначений строк (1825 днів – для документів у разі виплати нерезиденту доходів із джерелом їх походження з України, 1095 днів – для інших), якщо ДПС документальна перевірка не проводилась08.09.202511 703
- Платники податків/податкові агенти мають право подати до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, із зазначенням обставин неможливості28.08.20251 287
- Розглянемо, хто має складати первинні документи, які з них необхідно зберігати ФОП на єдиному податку та на загальній системі оподаткування, які терміни їх зберігання і наслідки у разі їх відсутностіАналітика27.08.20257 8272
- Видаткова накладна є одним із ключових первинних документів, що підтверджує відпуск товарів, проте її єдиної затвердженої форми не існує. Розглянемо загальні вимоги до її складання та поширені зразки, включаючи спеціалізовані формиАналітика18.08.20254 762
- За якими формами слід вести облік доходів і витрат ФОПам на загальній системі, платникам єдиного податку І–ІІІ груп (платникам ПДВ і ні), а також особам, які провадять незалежну професійну діяльність і «звичайним» фізособам17.08.20251 970
- Розберемо відмінності між роботами та послугами, особливості складання актів та їхні обов’язкові реквізити. Як правильно оформити Акт, щоб він відповідав законодавству та спрощував облік?Аналітика15.08.202511 80612