Податківці в індивідуальній консультації від 05.11.2018 р. №4701/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, спираючись на норми п. 201.1 та 201.10 ПКУ, зазначили: якщо договором про надання послуг передбачено щомісячну оплату та щомісячне складання акту приймання-передачі послуг, то виконавець — платник ПДВ формує податкові зобов'язання за такими операціями за правилом «першої події», а замовник формує податковий кредит за такими операціями на підставі податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН.
При цьому підставою для ведення бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
І хоча, зазвичай, податківці у питаннях, пов’язаних з первинними документами, відразу направляють платників податку до Мінфіну, на цей раз вони самостійно навели деякі норми Закону №996.
Зокрема у консультації зазначено, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизначення господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
При цьому, ДФСУ нагадує, що первинні документи повинні мати визначені обов’язкові реквізити (п. 2 ст. 9 Закону №996):
- назву документа (форми);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
З цього можна зробити висновок, що відсутність періоду у первинному документі щодо надання послуг, який складається щомісяця, не буде підставою для невизнання господарської операції, за умови наявності всіх інших обов’язкових реквізитів.