Електронні ключі випускатиме державний сертифікаційний центр. Втім, коли він з’явиться — невідомо. Як свідчить світовий досвід, на створення відповідної установи потрібен рік і як мінімум 5 млн грн. Однак податківці вже у травні готуються видавати електронні ключі підприємцям. До того ж — безкоштовно. Отримати їх можна у податкових інспекціях. У ДПС уже підрахували: електронна звітність значно зекономить гроші підприємців. Півмільйона бізнесменів, які у 2011 р. звітували через Інтернет, заощадили 250 тонн паперу.
Мирослав Лаба, директор департаменту інформатизації ДПС України: «Цей електронний ключ дає можливість на сьогодні значно зекономити витрати бізнесу, платників податків на папір, на час, на подання цієї звітності, на сплату податків, і відповідно — він дає можливість податковій службі, державі скоротити час на контроль, на адміністрування податків».
Нині на українському ринку працюють 18 акредитованих центрів сертифікації ключів. 12 із них — приватні. Ціни коливаються від 80 до 250 гривень за програму.
Катерина Данильченко, керівник відділу обробки даних сертифікаційного центру: «Разом із пакетом документів нам приносять заявки на формування сертифікатів. Адміністратори — працівники нашого центру, ознайомившись з пакетом документів, надсилають заявку до головного центру, який знаходиться у Києві, тут працівники обробляють заявку, формують сертифікат. Клієнт має можливість завантажити сертифікат із нашого сайту».
Власники комерційних сертифікаційних центрів побоюються: їхньому бізнесу залишилося жити недовго. Мовляв, щойно з’явиться державний монополіст — свої контори доведеться закрити.
Олена Лоскун