Зважаючи на те, що кампанія з декларування податкових зобов’язань за IV квартал 2018 року йде на повну та враховуючи той факт, що окремі платники вже припустилися помилок при складанні податкових декларацій, Офіс великих платників податків ДФС вважає за необхідне звернути увагу на таке.
Починаючи ще з 1 січня 2018 року, суттєво змінилися правила справляння рентної плати за спеціальне використання води, зокрема щодо визначення кола платників рентної плати. Так, з 2018 року рентну плату за спеціальне використання води сплачуть лише первинні водокористувачі, які використовують воду з водних об’єктів із застосуванням водозабірних споруд або відповідного обладнання для забору води (ч. 3 ст. 42 ВКУ). Така категорія, як вторинні користувачі, - виключена з переліку платників.
В той же час нормами ПКУ визначені особливості оподаткування для обсягів води, що використовується за різними напрямками та для різних потреб і цілей.
Зокрема, за обсяги води, що за результатами комерційного обліку комунальних послуг з водопостачання надана споживачам, визначеним у пп. 255.4.1 ПКУ, для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб рентна плата не справляється.
Визначення податкового зобов’язання відносно обсягів води, які відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення використовуються первинними водокористувачами на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг здійснюється із урахуванням коефіцієнту 0,3.
Обсяги води, що постачалися споживачам, які не є суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення та не належать до споживачів, визначених у пп. 255.4.1 ПКУ, оподатковуються у загальновстановленому порядку (із застосуванням коефіцієнту 1 до ставок рентної плати).
Відтак, виходячи із вищезазначеного та керуючись листом ДФСУ від 08.05.2018 року №1388/4/99-99-12-02-03-13, платникам необхідно обчислювати податкові зобов'язання з рентної плати шляхом складання для кожного водного об'єкта трьох додатків 5 до звітної податкової декларації.
Саме такий алгоритм визначення зобов’язань рентної плати за спеціальне використання води дозволяє суб’єктам господарювання виконати всі законодавчі вимоги та реалізувати їх права, як платників податків.
Тому при складанні податкової декларації (в якій об’єкт оподаткування зазначається наростаючим підсумком) за IV квартал 2018 року необхідно зважати на рекомендації, надані Державною фіскальною службою України. У разі допущення помилок при складанні податкових декларацій за минулі періоди 2018 року платники рентної плати за спеціальне використання води можуть скористатися правом на їх виправлення відповідно до ст. 50 ПКУ.