Податківці, керуючись положеннями ПКУ в редакції Закону №2628, а також БКУ в редакції Закону №2621, що набрали чинності з 1 січня поточного року, надали рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
Зокрема, набули чинності зміни до ПКУ, які стосуються адміністрування Рентної плати:
1) перелік об’єктів, які не належать до об’єкта оподаткування Рентною платою, доповнено урановмісними корисними копалинами, які на підставі отриманих після 1 січня 2018 року спеціальних дозволів видобуті на стадії геологічного вивчення (пп. 252.4.9 ПКУ);
2) п. 252.20 ПКУ доповнено коефіцієнтом, що діє виключно у 2019 році, яким ставка Рентної плати для видобування залізної руди підвищена в 1,1 раза (примітка 1 до таблиці ставок Рентної плати п. 252.20 ПКУ);
3) універсалізовано розміри ставок Рентної плати для видобування нафти та газового конденсату, що видобуваються з покладів (п. 252.20 ПКУ):
- до 5000 метрів, – 31% вартості (фактична ціна – середня ціна одного бареля нафти «Urals», перерахована у гривні за тонну за курсом НБУ станом на 1 число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, визначена за інформацією міжнародного агентства (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) обсягів видобутої нафти та газового конденсату (абз. 2 п. 252.8 ПКУ);
- понад 5000 метрів, – 16% вартості (фактичної ціни) обсягів видобутої нафти та газового конденсату.
Доходи загального фонду Держабюджету України від Рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводнів (п. 5 ч. 2 ст. 29 БКУ), зменшено до 70% частки такої Рентної плати (код бюджетної класифікації 13030100).
Доходи загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів від Рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводнів (п. 4 ч. 1 ст. 66 БКУ), збережено у попередньому розмірі – 25% частки такої Рентної плати.
Разом з тим Бюджетним кодексом встановлено зарахування 5% частки Рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводнів, до доходів загального фонду бюджетів:
- міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад (п. 43 ч. 1 ст. 64 БКУ);
- міст районного значення, сільських, селищних бюджетів (п. 32 ч. 1 ст. 69 БКУ).
Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів від Рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводнів, може бути забезпечене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання в межах спеціального дозволу самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території полігону, обмеженого координатами, зазначеними у такому дозволі.
Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 5.1 «код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням ділянки надр за КОАТУУ» розділу 5 «Ділянка надр, з якої видобуто корисну копалину» додатка 1 до декларації, затвердженої наказом Мінфіну №719, код одиниці адміністративно-територіального устрою.
ДФС нагадує, що останній день подання податкової декларації з рентної плати за ІV квартал 2018 року (без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини) буде 11 лютого 2019 року (п. 257.1 ПКУ).
***
Читайте також: Як змінилися ставки рентної плати у 2019 році?