• Посилання скопійовано

Як ФОПу отримати 8000 грн? ТОП запитань і алгоритм дій

Які норми законодавства передбачають право і порядок надання допомоги? Які вимоги щодо КВЕД мають бути виконані, щоб отримати допомогу? Чи може отримати допомогу ФОП, який є найманим працівником? На який рахунок можна отримати суму допомоги? Про це поговоримо у черговому випуску



10 грудня набрав чинності Закон України від 04.12.2020 р. №1071-ІХ. Ним передбачено, зокрема, надання допомоги застрахованим особам, в тому числі ФОП, у зв’язку із втратою частини доходу. Нагадаємо, що йдеться про одноразову допомогу у сумі 8000 грн для фізосіб-підприємців незалежно від системи оподаткування.

Також з 12 грудня діє постанова КМУ №1233, якою визначено порядок надання цієї допомоги, а в ніч на 14 грудня було запущено додаток «Дія».

Всі події одночасно створили масовий ажіотаж. Тепер підприємці мають законні підстави для звернення за отриманням допомоги. Умови надання допомоги ми детально розглянули в одному з наших випусків. Тож зосередимося тепер на запитаннях, які найчастіше  виникають у підприємців у зв’язку з практичним застосуванням норм нового закону.

 

1. Які вимоги щодо КВЕД мають бути виконані щоб отримати допомогу?

Обов’язковою умовою отримання допомоги є дотримання вимог щодо КВЕД. А саме: основний вид економічної діяльності має бути заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру.

Зверніть увагу, що в законі не йдеться про те, чи здійснювалася діяльність згідно з основним КВЕД протягом карантинного періоду і на скільки вона була успішною.

Основна вимога - наявність першою у списку видів діяльності. А ще інформація про основний вид діяльності має бути присутня у відомостях з Єдиного державного реєстру станом на 31 жовтня 2020 року. Часові обмеження не випадково присутні у списку обов’язкових вимог. Оперативно міняти пріоритети щодо видів діяльності немає сенсу. Інформація має бути присутня саме станом на 31 жовтня.

І, звичайно, КВЕД основного виду діяльності підприємця має бути присутній у переліку видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні заходи. Це питання, мабуть, найбільш зацікавило потенційних отримувачей допомоги.

Відповідь не забарилась. 12 грудня набрала чинності Постанова КМУ від 09.12.2020 р. №1236, в якій наведено перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні, протиепідемічні заходи. Переглянути його можна тут.

Зверніть увагу, що перелік сформовано за класами видів діяльності, а не за групами. Тож коло потенційних отримувачей допомоги обмежується достатньо жорстко. Наприклад, діяльність з постачання готових страв для події, клас 56.21, присутній у переліку, а от, наприклад, з постачання інших готових страв, клас 56.29, ні. Тож слід бути уважним, співставляючи свій основний вид діяльності з переліком Кабміну.

 

2. Чи може отримати допомогу ФОП, який одночасно є найманим працівником?

Згідно з п. 2 статті 2 Закону №1071 підприємці, які одночасно є найманими працівниками, не мають права на отримання допомоги. Але зверніть увагу: у Законі не встановлено часові рамки щодо найманої праці в період здійснення підприємницької діяльності. Таким чином, якщо ФОП у 2020 році певний період був одночасно і найманим працівником, це не є перепоною для отримання допомоги, якщо на момент набрання чинності цього Закону працівник вже звільнився. В такому випадку за виконання всіх інших обов’язкових умов він може претендувати на отримання допомоги як ФОП.

 

3. На який рахунок можна отримати допомогу?

Перерахування одноразової матеріальної допомоги проводиться на банківський рахунок за стандартом IBAN.

У багатьох підприємців виникає питання: чи відповідає їхній рахунок, вказаний у заяві на отримання допомоги, стандарту IBAN? Ми не будемо розбирати технічні подробиці і описувати особливості стандарту IBAN. Все що треба зробити підприємцю - це перевірити свій рахунок за допомогою системи Інтернет-банкінгу або звернутись до контакт-центру чи відділення вашого банку. Крім того, дізнатися IBAN свого рахунку можна у додатку «Дія» в розділі «Часті питання та відповіді».

 

4. Що з пенсіонерами-підприємцями?

Як відомо, згідно з частиною 4 статті 4 Закону про ЄСВ, пенсіонери-підприємці звільнені від сплати ЄСВ. А сплата ЄСВ не менше ніж за 3 місяці за період до 10 грудня - одна з обов’язкових вимог для отримання допомоги. Таким чином, якщо пенсіонер-підприємець скористався своїм правом не сплачувати ЄСВ під час здійснення підприємницької діяльності, то претендувати на допомогу він не зможе.

Водночас пенсіонер-підприємець, який сплачував ЄСВ добровільно, при виконанні всіх інших обов’язкових вимог, може претендувати на отримання допомоги на рівні з іншими підприємцями.

Нагадаємо, що норма щодо звільнення від сплати ЄСВ пенсіонерами у 2020 році стосувалася пенсіонерів, що отримували пенсію за віком, а з 1 січня ряди пенсіонерів пільговиків поповнять ще й отримувачі пенсій за вислугу років. Тож, зважаючи на нестабільність економічної та епідемічної ситуацій, є вірогідність застосування ще якихось заходів для підтримки підприємців у майбутньому. І скоріш за все, сплата ЄСВ буде обов’язковою умовою для отримання допомоги у разі прийняття рішення про її надання. Тому, приймаючи рішення про сплату ЄСВ у 2021 році, будь ласка зважайте на це.

 

5. Чи може ФОП-роботодавець отримати допомогу для найманих працівників у разі вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу, в тому числі через простій?

Так. Статтею 3 Закону №1071 передбачено надання допомоги суб’єктам господарювання з метою виплати найманим працівникам одноразової матеріальної допомоги у період карантину. Така допомога надається у разі вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу, у тому числі через простій, при виконанні низки умов. Але цей вид допомоги можуть отримати тільки суб’єкти господарювання юридичні особи, а не ФОПи.

 

6. Коли і як подати заяву для отримання допомоги?

Виплата одноразової матеріальної допомоги здійснюється на підставі заяви про надання одноразової матеріальної допомоги, поданої застрахованою особою у період до 21 грудня 2020 року включно (продовжено до 31 грудня, - ред.)

Заява має бути подана в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, портал «Дія» або з використанням мобільного додатку порталу «Дія».

Ми не будемо описувати весь алгоритм дій у порталі «Дія», оскільки авторизувавшись за допомогою кваліфікованого електронного підпису на порталі «Дія», ви отримаєте доступ до ресурсу, за допомогою якого можна заповнити заяву за відповідною формою та отримаєте допомогу. Для цього у розділі «Послуги» необхідно обрати послугу «Отримати допомогу», далі «Дія» автоматично перевірить ваші данні в реєстрі застрахованих осіб від ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги. Додатково потрібно внести дані щодо банківського рахунку заявника і отримати сповіщення про опрацювання заяви.

Будьте уважними: подати заяву можна тільки один раз. Повторне подання заяви не можливе.

Є немало скарг від користувачів щодо його коректної роботи насправді і ми вже мали брифінг з цього приводу від представників Кабміну, нас запевнюють що все налагодиться, головне одномоментно всією Україною не подавати заяви в порталі «Дія». Так само всі розуміють що частково виникають проблеми через перенавантаження системи, а інколи через неправильне введення даних користувачами. Та сподіваємося, що найближчим часом робота системи все-таки дійсно налагодиться і всі охочі зможуть скористатися цим сервісом.

***

Читайте також:

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»