Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини партнерів

8000 грн ФОПам і працівникам – хто і за яких умов отримає: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

Хто отримає карантинну допомогу? Якими є умови надання карантинної допомоги? Куди та коли подати заяву?


30 березня 2021 року Верховна Рада ухвалила Закон, за яким приватним підприємцям та найманим працівникам знову надаватиметься допомога у зв’язку з карантином. Про це ми повідомляли тут. 2 квітня Закон направлено на підпис Президентові, тож очікуємо.

Зрозуміло, що допомогу отримають далеко не всі ФОПи та працівники, а лише ті, які втрачають частину доходу чи зарплати через карантинні обмеження.

Допомога буде надаватися лише, якщо приватний підприємець або роботодавець працівника перебуває на обліку як платник ЄСВ на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій запроваджено додаткові обмежувальні карантинні заходи. І, до речі, Законом передбачено, що перш ніж виплатити допомогу Пенсійний фонд перевірить достовірність інформації, зазначеної у заяві, а також, чи страхувальник (тобто роботодавець чи ФОП) є у переліку страхувальників, робота, економічна діяльність, яких тимчасово зупинено внаслідок карантинних обмежень. Цей перелік формуватиметься податківцями і не виключено, що цього разу допомогу надаватимуть лише у разі фактичного зупинення роботи, а не лише орієнтуючись на відповідний КВЕД у переліку Кабміну. Сьогодні такий перелік затверджено постановою від 09.12.2020 р. №1236. Можливо, він буде змінений.

Отже, фактично йдеться про роботодавців та ФОПів, зареєстрованих платниками ЄСВ саме на територіях «червоної» зони та діяльність яких тимчасово зупинено через карантинні обмеження.

Розмір допомоги становить 8000 грн, але це у разі надання Пенсійним фондом за рахунок коштів Держбюджету. Проте передбачено виплату допомоги і за рахунок коштів місцевого бюджету у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування.

Допомога застрахованим особам буде надаватися у 2021 році одноразово.

 

Які умови отримання допомоги працівником?

1. Роботодавець такого працівника повинен мати основний вид економічної діяльності, який передбачено у переліку Кабміна, і цей вид заявлений першим у відомостях з Єдиного держреєстру станом на останній день місяця, який передує місяцю звернення на отримання допомоги.

Тобто, якщо заяву на отримання допомоги працівник подаватиме у квітні, то важливо, щоб станом на 31 березня у Єдиному реєстрі щодо відомостей про роботодавця першим був зазначений саме той КВЕД, який передбачено у переліку Кабміну.

2. Роботодавець нарахував ЄСВ за працівника за попередній квартал перед запровадженням карантину.

3. Працівник не є сумісником.

4. Середня зарплата працівника не перевищує 30000 грн на місяць. При цьому будуть враховуватися усі три місяці останнього звітного кварталу, який передує поданню заяви.

 

Які умови для ФОПа?

1. Його основний вид економічної діяльності, який заявлений першим у Єдиному реєстрі, відповідає видам, визначеним у переліку КВЕД. Такий КВЕД є основним станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги.

2. Він зареєстрований приватним підприємцем не менше трьох календарних місяців.

3. За останній звітний рік сплатив ЄСВ за себе не менше ніж за 6 місяців.

4. Не є найманим працівником та ФОПом одночасно.

5. Підприємницька діяльність за останній день місяця перед запровадженням додаткових обмежень не припинена за даними Єдиного держреєстру.

 

Як отримати допомогу?

Щоб отримати допомогу найманий працівник або ФОП має подати заяву в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, тобто через портал «Дія» або відповідний мобільний застосунок.

У заяві необхідно вказати:

  • прізвище ім’я по батькові, за наявності особи,
  • дата народження,
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для осіб, які відмовилися від податкового номера;
  • адреса реєстрації, проживання заявника;
  • номер банківського рахунку заявника для виплати допомоги (за стандартом IBAN);
  • підтвердження відповідності застрахованої особи умовам надання допомоги;
  • надання згоди заявником на обробку персональних даних.

Заяву можна буде подати після ухваленням Урядом необхідних нормативно-правових актів на виконання прийнятого закону. І подати таку заяву можна буде протягом 30 днів з дня запровадження на відповідній території додаткових обмежувальних заходів.

Допомога виплачуватиметься Пенсійним фондом на банківський рахунок застрахованої особи, номер якого зазначено у заяві.

Зверніть увагу: якщо допомогу отримає особа, яка надала у заяві недостовірну інформацію, то сума допомоги підлягає обов’язковому поверненню.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

 

Джерело
7eminar.com
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини партнерів
Теги:
Підприємці , Пільги , COVID-19

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі