• Посилання скопійовано

У разі пошкодження чи відсутності акцизних марок алкогольні напої вважаються немаркованими

Постанова ВАСУ від 16.02.2012 р. у справі №К-17003/09

З огляду на висновки, зазначені у рішенні ВАСУ, при придбанні алкоголю та тютюну госпсуб′єктам слід уважніше перевіряти наявність на них марок акцизного збору, адже будь-яке пошкодження чи випадкове відклеювання акцизних марок на товарах може витлумачитись як продаж немаркованих товарів, у т.ч. наклеєних з порушенням вимог чинного законодавства. Причому це стосується не лише реалізації немаркованої продукції, а й її зберігання.

Так, під час перевірки з’ясувалось, що у місці реалізації перебуває алкогольна продукція, яка має пошкоджені акцизні марки, а в деяких випадках — вони взагалі відклеєні.

Тож наслідки невтішні — фінансові санкції у розмірі вартості товару.

Під час розгляду цієї справи суд визнав обґрунтованою саме позицію податкового органу.

Так, в силу вимог абзацу другого частини другої ст. 7 Закону України «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби», забороняється ввезення, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та реалізація на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.95 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», до госпсуб’єктів застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору — 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Таким чином, підставою для застосування штрафу в порядку наведеної норми Закону є не лише реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка, але і зберігання таких напоїв.

Зафіксований в акті перевірки факт знаходження зазначеної пляшки у реалізації підтверджується, зокрема, поясненнями щодо того, що акцизна марка була втрачена під час транспортування.

Проте ці пояснення не беруться судом до уваги з огляду на таке. Марки наклеюються виробниками на кожну пляшку, пачку (упаковку) у такий спосіб, щоб вони розривалися під час відкупорювання (розкривання) виробів.

Для прикріплення марок повинен використовуватися клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкодження і змивається у разі потреби в митті пляшок для повторного їх використання.

Алкоголь та тютюн, марковані з відхиленням від вимог Положення (Постанова КМУ від 23.04.2003 р. №567) або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважаються немаркованими.

Тож у разі відклеювання акцизних марок відповідні алкогольні вироби вважаються немаркованими, а штрафні санкції — законними.

 

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»