Головна Усі новини Фінанси і банки НБУ і банківська система

Як НБУ реагуватиме на порушення небанківськими фінустановами прав споживачів?

НБУ пропонує вдосконалити порядок застосування заходів впливу до небанківських фінустанов за порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів фінансових послуг

Національний банк України пропонує вдосконалити порядок застосування заходів впливу до небанківських фінустанов за порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів фінансових послуг. Для цього Національний банк оприлюднив для громадського обговорення проєкт змін до Положення про застосування заходів впливу до учасників ринку небанківських фінансових послуг (далі – проєкт Змін). Нововведення стосуватимуться також і порушень вимог до взаємодії зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).

Зміни поширюватимуться на небанківські фінустанови, включаючи ті, що набудуть статусу колекторських компаній. Водночас для колекторських компаній без статусу фінансової установи Національний банк планує розробити окремий нормативно-правовий акт щодо заходів впливу.

Потреба в змінах виникла через ухвалення Закону України №1349-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості».

Адже цей закон передбачив нові заходи впливу до небанківських фінустанов, які кредитують чи займаються стягненням боргів, а також до колекторських компаній за порушення вимог до етичної поведінки під час врегулювання заборгованості.

Національний банк за вищезазначені порушення планує застосовувати такі заходи впливу:

  • письмове застереження з вимогою усунути порушення та/або вжити заходів для їхнього недопущення в майбутньому;
  • штраф для кредитодавця, нового кредитора або небанківської фінустанови ‒ колекторської компанії;
  • тимчасова заборона фінустанові ‒ колекторській компанії здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;
  • виключення відомостей про фінустанову ‒ колекторську компанію з реєстру колекторських компаній;
  • тимчасове зупинення або відкликання (анулювання) ліцензії кредитодавця ‒ небанківської фінустанови, нового кредитора ‒ небанківської фінустанови.

Застосовуючи заходи впливу, Національний банк керуватиметься принципом співмірності та враховуватиме характер і обставини порушення, причини виникнення, вжиті заходи для запобігання та усунення, а також наслідки порушення.

Ще одна пропозиція проєкту Змін – колегіальне прийняття рішень про штрафи до небанківських установ за порушення законодавства у сфері захисту прав споживачів (а саме штрафи, встановлені ч. 2 ст. 41-1 «Закону про фінансові послуги»). Рішення щодо цих штрафів ухвалюватиме Правління Національного банку, а у випадку делегування повноважень ‒ Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг.

Громадське обговорення триватиме упродовж одного місяця.

Ознайомитися з матеріалами до обговорення можна за посиланням:

Національний банк приймає зауваження та пропозиції до проєкту Змін до 1 липня 2021 року на електронну адресу: [email protected]

Також пропозиції й зауваження можна надіслати на поштову адресу Національного банку: вул. Інститутська, 9, м. Київ-8, 01601.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело
Нацiональний банк України
Рубрика:
Фінанси і банки / НБУ і банківська система
Теги:
Відповідальність , Позика , Банки , Договір

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі