Національний банк України оновив порядок видачі юридичним особам ліцензії на надання банкам послуг з інкасації.
Зміни спрямовані на осучаснення процедури ліцензування та уточнення вимог до юридичних осіб, що мають намір надавати банкам послуги з інкасації та розширювати діяльність на здійснення операцій з оброблення та зберігання готівки. Зокрема:
- удосконалено вимоги щодо подання відомостей про власників істотної участі в юридичній особі, структури власності юридичної особи;
- уточнено вимоги до складання бізнес-плану заявника, що подається у складі пакета документів для отримання ліцензії на надання банкам послуг з інкасації або отримання погодження на здійснення операцій з оброблення та зберігання готівки;
- визначено ознаки небездоганної ділової репутації для юридичної та фізичної особи, зокрема конкретизовано вимоги до ділової репутації керівників юридичної особи, керівників підрозділів інкасації, оброблення та зберігання готівки;
- визначено вимоги та порядок подання документів у електронній формі або електронних копій документів, підписаних шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису;
- передбачено можливість запрошення уповноваженого представника юридичної особи, яка отримала/має намір отримати ліцензію на надання банкам послуг з інкасації/погодження на оброблення та зберігання готівки, для участі в засіданні Правління Національного банку з метою надання пояснень;
- установлено необхідність наявності в юридичної особи програмного забезпечення, що забезпечує облік інкасованої та перевезеної готівки.
Про це йдеться в постанові Правління НБУ від 02.06.2022 р. №111 «Про затвердження Змін до Положення про порядок видачі юридичним особам ліцензії на надання банкам послуг з інкасації», яка набирає чинності з 07 червня 2022 року.
***