2 листопада Комітет ВРУ з податкової політики рекомендував прийняти за основу законопроєкт №10072 про внесення змін до деяких законів України щодо адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF). Про це повідомив Гетманцев у своєму Телеграм-каналі.
Законопроєкт має на меті приведення законодавства про санкції у відповідність до міжнародних стандартів з питань боротьби з відмиванням коштів і фінансуванням тероризму та забезпечення захисту економічних, внутрішніх інтересів національної безпеки України, територіальної цілісності, фінансової системи України від загроз, що виникають внаслідок агресії рф.
Проєктом Закону пропонується:
- внести зміни до Закону України «Про санкції» у частині розмежування дії Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Закону України «Про санкції» та заборони громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, юридичним особам, у тому числі їхнім філіям, представництвам, відділенням та іншим відокремленим підрозділам надавати в будь-якому вигляді будь-які кошти або інші активи, економічні ресурси або фінансові чи інші пов’язані послуги особам, яких включено до переліку осіб, пов’язаних із провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»;
- внести зміни до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо включення рф до національного переліку країн, які не співпрацюють у сфері боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, та наділення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку повноваженнями для забезпечення реалізації заходів за наслідками визнання структури власності юридичної особи непрозорою, аналогічними до тих повноважень, якими вже наділено Національний банк України.