• Посилання скопійовано

Присвоєння, збереження та зміна класності водіїв – у роз’ясненні Мінсоцполітики

Мінсоцполітики розглянуло питання присвоєння водіям I та II класів, збереження класності, присвоєної роботодавцем на попередньому місці роботи, та зниження класу

Присвоєння, збереження та зміна класності водіїв – у роз’ясненні Мінсоцполітики

Мінсоцполітики у листі від 30.12.2015 р. №781/13/116-15* розглянуло питання присвоєння водіям I та II класів, збереження класності, присвоєної роботодавцем на попередньому місці роботи, та зниження класу.

 

Як здійснюється присвоєння класів водіям?

Присвоєння водіям I та II класів здійснюється відповідно до кваліфікаційної характеристики професії водія автотранспортних засобів за категоріями "B", "C1", "D1", "D", "BE", "C1E", "CE", "D1E", "DE", затвердженої наказом Мінінфраструктури від 06.07.2012 р. №374, яка міститься у Випуску 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (наказ Мінтранспорту від 14.02.2006 р. №136).

Приміткою до цієї кваліфікаційної характеристики передбачено, що у процесі роботи суб'єкт господарювання може присвоїти водію кваліфікацію II чи I класу:

  • для присвоєння II класу у посвідченні водія має бути дозвіл на керування транспортними засобами категорій "B", "BE", "C", "CE" або "DE" ("D"), а також безперервний стаж роботи водієм III класу в цього суб'єкта господарювання не менше трьох років;
  • для присвоєння I класу має бути дозвіл на керування транспортними засобами категорії "B", "BE", "C", "CE", "D", "DE", а також безперервний стаж роботи водієм II класу в цього суб'єкта господарювання не менше двох років.

Отже, присвоєння водіям класності здійснюється поступово та оформлюється наказом по підприємству із встановленням доплати за класність.

Класність водіям присвоюється кваліфікаційною комісією на підприємстві під час кваліфікаційної атестації.

 

Чи можна зберегти водієві класність, встановлену на попередньому місці роботи?

У коментованому листі Мінсоцполітики наголошує, що чинними нормативно-правовими актами не передбачено норми щодо збереження класності водіям, присвоєної роботодавцем на попередньому місці роботи.

Прийняття рішення щодо цього питання є компетенцією керівника підприємства, організації, установи.

 

В якому випадку водієві може бути знижено клас?

Згідно з частиною 5 статті 96 КЗпП за грубе порушення технологічної дисципліни та інші серйозні порушення, які спричинили погіршення якості продукції, робітникові може бути знижено кваліфікацію на один розряд.

Таким чином, присвоєння та знижування класів водіям автотранспортних засобів здійснюється згідно з положеннями, які регламентують ці питання та приймаються на підприємствах, в установах, організаціях як додаток до колективного договору, чи затверджуються роботодавцем, за погодженням з профспілковим органом.

Частиною 3 статті 32 КЗпП визначено, що у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Так, зниження робітникові кваліфікації на один розряд, у випадку грубого порушення ним технологічної дисципліни та інших серйозних порушень, не є зміною істотних умов праці. Адже у цьому разі не змінюється зміст трудової функції за даною професією і відповідно робітника не потрібно повідомляти про це за два місяці.

Поновлення розряду провадиться відповідно до ст. 96 КЗпП в загальному порядку, але не раніше ніж через три місяці після його зниження.

_____________

* Лист виданий у 2015 році, проте лише тепер оприлюднений.

****

Читайте також аналітику на тему:

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Міністерство соціальної політики

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»