• Посилання скопійовано

Працівника за повісткою викликали до ТЦК: що з його бронюванням?

І під час перебронювання працівників, і щодо новоприйнятих працівників, оформлення броні яким є поки що лише у планах, виникає одне запитання, на яке відповість не кожен роботодавець: чи можна бронювати працівників, яким надійшла повістка?

Працівника за повісткою викликали до ТЦК: що з його бронюванням?

Якщо відповісти на це запитання коротко, то так: забронювати можна, якщо працівника не мобілізували. Тепер пояснимо нашу думку. 

 

Чому працівник може отримати повістку із ТЦК?

Приводи викликів до ТЦК під час мобілізації прописані в п. 27 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №560.

Так, працівника можуть викликати до ТЦК для:

Кожен з таких викликів оформляється повісткою (п. 28 Порядку №560). 

До речі, в деяких випадках, наприклад для уточнення даних або для проходження медогляду, якщо цього вимагатиме законодавство, можуть викликати і заброньованих працівників.  

 

Чи можна забронювати працівника з повісткою?

По-перше, нагадаємо, кого не можна забронювати взагалі. Це ті, хто:

  • не підлягає бронюванню (призовник, виключений / не перебуває / знятий з військового обліку, резервіст, має відстрочку, вже має бронювання);
  • молодший або старший за 18 – 60 років;
  • не працевлаштований у вашій компанії;
  • не має даних у Реєстрі військовозобов’язаних. 

Отже, якщо працівник вже має відстрочку, яка не пов’язана із роботою у вашій компанії, то подвійну бронь на нього не оформити. Те саме стосується працівників, які нещодавно звільнилися з компанії, де на них була оформлена бронь і ця бронь ще не анульована попереднім роботодавцем. 

Якщо працівника, навіть у короткий проміжок між відстрочками, призвали на військову службу (мобілізували) – на жаль, ви не встигли. Мобілізованих працівників не бронюють. 

Якщо працівника викликають тому, що він має стати на військовий облік, то до проходження цієї процедури вам теж відмовлять – бронюванню підлягають ті, що вже перебувають на військовому обліку у ТЦК.  

А от після проходження усіх процедур щодо внесення даних до Реєстру військовозобов’язаних і якщо працівника ще не мобілізували, його можна забронювати. Тим паче, що за допомогою «Дії» це можна зробити досить швидко. Як обіцяють на порталі, опрацювання заявок здійснюється протягом 3 днів.

 

Чи можуть мобілізувати працівника, на якого подали заявку на бронь?

Але три дні опрацювання списків працівників, яких подали на оформлення броні, – це теж строк. А що як ТЦК встигне надіслати нову повістку на такого працівника і мобілізує його?

Якщо бронь вже була оформлена, то мобілізація такого працівника є незаконною. На це вказували рішення судів (див. постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №280/5782/23). Суд наголосив: ТЦК зобов’язані перевіряти наявність чи відсутність у позивача права на відстрочку від призову за мобілізацією.

А якщо ще ні, тобто на момент призову у працівника броні не було, то мобілізація буде законною. Навіть якщо згодом щодо броні буде отримана позитивна відповідь. Звісно, працівник може заявити про те, що на нього є оформлена бронь, але далі вже рішення прийматиме ТЦК, – брати до уваги таку бронь чи ні. І якщо працівника все ж таки мобілізують, роботодавцю цю бронь доведеться анулювати.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»