• Посилання скопійовано

Оприлюднено законопроект про зайнятість населення

Мінсоцполітики оприлюднило законопроект „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття”

Оприлюднено законопроект про зайнятість населення

Мінсоцполітики оприлюднило проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття”.

Проектом акта пропонується закріпити наступні положення:

1) запровадити компенсацію роботодавцям, які працевлаштовують безробітних з числа дітей-сиріт, осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі, осіб передпенсійного віку (за 2 роки до пенсії), осіб, звільнених з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції у розмірі заробітної плати таких працівників (такий механізм субсидованої зайнятості широко використовується в країнах Європейського союзу - Австрії, Німеччині, Португалії та ін.). Компенсація виплачуватиметься за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі – Фонд) протягом року за умови, що роботодавець зобов’язується забезпечити зайнятість такої особи протягом 2 років;

2) підвищення конкурентоспроможності молоді віком до 24 років включно на ринку праці за рахунок коштів Фонду шляхом  залучення до роботи на умовах стажування випускників (досвід Нідерландів, Румунії, Німеччини), протягом одного  року з компенсацією єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування; компенсації роботодавцю витрат на підвищення кваліфікації таких осіб, у разі працевлаштування строком не менше ніж 2 роки;

3) забезпечення зайнятості членів особистих селянських господарств шляхом залучення до участі в громадських роботах за рахунок коштів Фонду та місцевих бюджетів; надання ваучера для підвищення конкурентоспроможності шляхом підтвердження результатів неформального професійного навчання за робітничими професіями;

4) збереження зайнятості осіб старше 45 років, відносно яких є ризик вивільнення, шляхом компенсації витрат роботодавця на професійну перепідготовку або підвищення кваліфікації таких осіб за рахунок коштів Фонду;

5) розширення можливостей для працевлаштування осіб, звільнених з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції шляхом включення їх до категорій осіб, працевлаштування яких є обов’язковим в рамках квоти робочих місць; надання послуг з соціальної реабілітації (яка полягає у здійсненні заходів з психологічної підтримки, спрямованих на інтеграцію на ринку праці);

6) підтримки підприємницької ініціативи зареєстрованих безробітних, які отримали допомогу по безробіттю одноразово для започаткування власної справи шляхом надання послуг з фахового консультування, надання допомоги у плануванні та веденні підприємницької діяльності у консалтингових центрах Національного агентства зайнятості (центри кар’єри та/або підтримки підприємницької діяльності діють в Бельгії, Болгарії, Німеччині, Греції, Польщі, Фінляндії, Хорватії тощо);

7) надання можливості особам, які шукають роботу, отримувати інформаційно-консультаційні, профорієнтаційні, послуги з пошуку роботи в сервісних підрозділах, а також, в он-лайн режимі (електронний кабінет) (аналогічні сервіси діють у Німеччині, Бельгії, Франції, Хорватії, Словенії, Фінляндії, Великобританії та ін.);

8) запровадження фінансової підтримки соціальних підприємств шляхом надання податкових пільг (суб’єктам малого підприємництва, в яких не менше 50 відсотків численності штатних працівників належать до категорій громадян, недостатньо конкурентоспроможних на ринку праці – одиноких батьків, молоді, внутрішньо переміщених осіб, учасників антитерористичної операції та ін.) за аналогією з підприємствами інвалідів (з урахуванням досвіду Австрії);

9) здійснення Національним агентством зайнятості заходів для підвищення рівня  інтеграції на ринку праці шляхом надання інформаційних, консультаційних, профорієнтаційних та послуг, пов’язаних з працевлаштуванням; індивідуального супроводу окремих категорій зареєстрованих безробітних під час працевлаштування та протягом шести місяців після працевлаштування; соціальної реабілітації (здійснення заходів з психологічної підтримки найбільш вразливих категорій осіб);

10) законодавче врегулювання надомної праці згідно з вимогами Конвенції Міжнародної організації праці №177 про надомну працю (ратифікована Нідерландами, Фінляндією, Ірландією);

11) стимулювання зайнятості у сільській місцевості шляхом відшкодування за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародної технічної допомоги частини відсотків за банківськими кредитами, залученими на створення нових робочих місць суб’єктами малого та середнього підприємництва, що здійснюють свою діяльність у сільській місцевості у сфері виробництва товарів (продукції);

12) запровадження соціального контракту та  індивідуальної програми інтеграції на ринку праці між безробітним та територіальним органом Національного агентства зайнятості як індивідуального підходу до подолання безробіття кожної особи - предметом якого є об’єднання зусиль сторін, спрямоване на  працевлаштування безробітного шляхом активізації власних зусиль особи з подолання безробіття, стимулювання її активних дій на ринку праці, а також підвищення відповідальності працівників Національного агентства за якість індивідуальної роботи з шукачами (за основу взято досвід Німеччини, а також Франції щодо супроводжуючого плану дій);

13) посилення страхового принципу виплати допомоги по безробіттю та мотивація легальної зайнятості шляхом приведення градації розмірів допомоги по безробіттю у відповідність до реального страхового стажу осіб (сьогодні визначено максимальний стаж до 10 років, пропонується продовжити його до 30 років з пропорційним визначенням розмірів допомоги);

14) створення Національного агентства зайнятості (на базі існуючої державної служби зайнятості) створення Національного агентства зайнятості (на базі існуючої державної служби зайнятості) – спеціалізованої державної сервісної служби з надання послуг на ринку праці, зокрема з працевлаштування, професійного навчання населення працездатного віку,  підтвердження результатів неформального професійного навчання, прогнозування ситуації на ринку праці та соціального захисту на випадок безробіття;

15) утворення при Національному агентстві зайнятості консультативно-дорадчого органу – Ради національного ринку праці (до складу якого входитимуть  представники держави, застрахованих осіб, роботодавців, з числа експертів у сферах економіки, фінансів, права, ринку праці, які обираються на трирічний строк і працюють на громадських засадах) для здійснення аналізу тенденцій на національному ринку праці, підготовки пропозицій щодо забезпечення його розвитку та забезпечення ефективності використання коштів Фонду.

Джерело: Міністерство соціальної політики

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»

  • Зміни щодо організації надання деяких соціальних послуг
    Потерпілим через нещасний випадок на виробництві та профзахворювання, яким згідно з медичними висновками визначено потребу у спеціальному меддогляді, соцпослуга натуральної допомоги надається в інших розмірах, якщо їм передбачена потреба в лікарських засобах
    02.09.202544
  • Профспілки як суб’єкт трудового права: трансформація ролі в умовах воєнного стану
    Через законодавчі обмеження і специфіку умов війни вітчизняні профспілкові організації змушені шукати нові формати роботи, аби зберегти свою ефективність як представника інтересів працівників навіть у надзвичайних умовах
    29.08.202528
  • Хто підписує журнали з охорони праці при проведенні інструктажів
    Про проведення усих видів інструктажів та їх допуск до роботи особа, яка проводила інструктаж, уносить запис до журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці. Журнал підписують особа, яку інструктують, та особа, яка інструктує
    28.08.202563
  • Що робити, якщо не отримали виплату до Дня Незалежності України?
    Станом на 25 серпня пенсіонери отримали одноразову виплату разом із пенсією; тим, хто проходить службу, ПФУ профінансував кошти ВЧ; іншим особам, які мають право на разову виплату, допомогу виплачено за їхніми зверненнями до органів ПФУ
    27.08.2025137
  • Хто має право на навчання та перенавчання?
    Держслужба зайнятості пропонує своїм клієнтам 6 способів професійного навчання та перепідготовки. Доки багато українців витрачають чималі суми, щоб отримати нові вміння та навички, держава пропонує такі способи підтримки своїх громадян абсолютно безкоштовно
    27.08.202578