• Посилання скопійовано

Мінсоцполітики планує змінити порядок організації надання соцпослуг

Оприлюднено проєкт постанови КМУ, яким пропонується запровадження Соціального вебпорталу електронних послуг Мінсоцполітики як підсистеми Єдиної інформаційної системи соціальної сфери

Мінсоцполітики планує змінити порядок організації надання соцпослуг

СПО профспілок оприлюднив для обговорення проєкт постанови КМУ  "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 і від 14 квітня 2021 р. № 404". 

Метою прийняття акта є забезпечення можливості дистанційного доступу до подання заяв, звернень, повідомлень для осіб, які потребують соціальної підтримки, зокрема соціальних послуг, та інформаційної взаємодії таких осіб та уповноважених органів, що здійснюють організацію та надання соціальної підтримки, шляхом запровадження Соціального вебпорталу електронних послуг Мінсоцполітики (далі – Соцпортал Мінсоцполітики) як підсистеми Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – Єдина система).

Адже, як зазначено у пояснювальній записці, цифрова трансформація існуючої системи надання соціальної підтримки, спрямована серед іншого на спрощення процесу (шляхом надання дистанційного доступу) подання заяв, звернень, повідомлень особами, які потребують соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг, та оперативного розгляду таких заяв, звернень, повідомлень уповноваженими органами, що здійснюють організацію та надання соціальної підтримки, зокрема, соціальних послуг.

Одним із важливих способів організації надання соціальних послуг є кейсменеджмент, або ведення випадку, за якого соціальний працівник (кейсменеджер) оцінює потреби осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або в ситуаціях, що загрожують життю чи здоров’ю, планує, організовує та координує процес надання соціальних послуг, проводить моніторинг та оцінює результативність наданих соціальних послуг, зокрема, за допомогою цифрового інструменту кейс-менеджменту як функціональної підсистеми Єдиної системи.

Крім того, актуальними та суспільно значущими є забезпечення оперативності прийняття рішення уповноваженими органами щодо надання соціальної підтримки, зокрема соціальних послуг (коли особі не потрібно витрачати час на пошук тієї чи іншої інформації, заповнювати бланки, стояти в чергах, а потім тривалий час очікувати на рішення) та максимальної автоматизації процесу як звернення "в один клік" в електронних кабінетах певних сервісів, так і зворотного інформування у зручний для заявника спосіб.

З огляду на це, необхідно унормувати створення Соцпорталу Мінсоцполітики як підсистеми Єдиної системи та деяких етапів організації надання соціальних послуг за допомогою цифрових інструментів Єдиної системи.

Так, згідно з проєктом, у разі звернення особи до уповноваженого органу, зокрема через електронний кабінет особи на Соцпорталі Мінсоцполітики, за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, за видачею довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи уповноважений орган інформує таку особу (зокрема, за допомогою засобів Соцпорталу Мінсоцполітики та/або шляхом надання відповідних друкованих інформаційних матеріалів) про соціальні послуги, якими вона може скористатися, умови та порядок їх надання та в разі потреби надсилає, зокрема, за допомогою засобів Соцпорталу Мінсоцполітики соціальному менеджеру / фахівцю із соціальної роботи повідомлення про необхідність проведення оцінювання потреб особи / сім’ї в соціальних послугах.

За результатами оцінювання потреб у соціальних послугах особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, соціальний менеджер/фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи/сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у надавача – його соціальний працівник) складає акт оцінки потреб сім’ї/особи (у паперовій або електронній формі, зокрема за допомогою цифрового інструменту "Ведення випадку" (кейс-менеджмент).

Фахівець із соціальної роботи надає допомогу в оформленні заяви про надання соціальних послуг і пакета документів.

Заява може бути сформована з використанням електронного сенсорного пристрою з можливістю підписання особою такої заяви цифровим власноручним підписом, створеним на екрані електронного сенсорного пристрою.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»