• Посилання скопійовано

Повернення грошей та обмін товару: права споживачів

Юридичний портал України оприлюднив інструкцію за процедурою обміну товару належної якості й повернення грошей за продукцію неналежної якості

Повернення грошей та обмін товару: права споживачів

Захистити права споживача допоможе інструкція "Юридичного порталу" за процедурою обміну товару належної якості й повернення грошей за продукцію неналежної якості.

Мабуть, кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону "Про захист прав споживачів"). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку (безготівкові) гроші, так і в кредит.

Обмін або повернення товару не завжди відбувається легко, оскільки є ймовірність наштовхнутися на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тому докладніше розповімо про процедуру та нюанси повернення товару, який не підійшов покупцеві.

 

Товари, що не підлягають обміну та поверненню

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернутий ким-небудь товар, Кабміном затверджено Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Отже, повернути продукцію у магазин й отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів.

У список "неповернення" потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

 

Порядок обміну/повернення товару

Згідно з законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин та замінити придбаний ним товар на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантії.

Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:

  • купити будь-який другий товар з асортименту магазина (з перерахунком вартості;
  • обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж;
  • повернути виріб та отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції.

 

Як повернути побутову техніку та електроніку

Процедура обміну та повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита) має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер'єр, не підходить колір або габарити) можна від нього відмовитися. Однак за доставку техніки доведеться заплатити.

Повернути гроші за побутову техніку та електроніку, яка була у експлуатації, навіть якщо мова йде всього про кілька днів, досить складно. Необхідно зв'язатися з сервісним центром, доставити туди товар та чекати поки вони перевірять якість та збереження техніки.

З мобільними телефонами та смартфонами складається аналогічна ситуація. Відповідно до українського законодавства телефон без браку і несправностей можна повернути в магазин протягом 14 днів. Зрозуміло, він не повинен мати слідів використання та зберігати товарний вигляд.

Якщо з товарним виглядом пристрою все більш-менш зрозуміло (не допускаються подряпини дисплея, пошкодження корпусу, упаковки і т.д.), то за якими ж критеріями визначається, чи був телефон у використанні?

Достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є перепрошивка пристрою, установка сторонніх додатків або наявність в пам'яті смартфона користувацького контенту - фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин - пристрій назад не приймуть.

Якщо огляд не виявив ніяких підстав для відмови в прийомі телефону назад в магазин на реалізацію, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, у тому числі з доплатою.

***

Читайте також: Ухвалено концепцію держполітики у сфері захисту прав споживачів до 2020 року 

Джерело: Юридичний портал України

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»