• Посилання скопійовано

Зміни до Податкового кодексу: Податкові перевірки - роз'яснює ДПС

Змінами, внесеними Законом №4834 до Податкового кодексу, впорядковано його неузгоджені норми. Зокрема, це стосується умов допуску до проведення фактичних перевірок, порядку реалізації їх матеріалів з урахуванням специфіки проведення фактичних перевірок. Крім того, встановлено додаткові обмеження для здійснення органами ДПС невиїзної перевірки: у разі недотримання обов'язкових умов, встановлених Податковим кодексом для її проведення, зокрема, обов'язку направлення платнику податків копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, а також надання платникам податків додаткового часу (протягом 2012 р.) для адаптації до нових форм надання інформації органам ДПС у разі використання реєстраторів розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі.

Зупинимось детальніше на деяких з них.

Зміни до п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу щодо виключення із норм слова «виїзна» дають змогу привести у відповідність норми цієї статті із нормами ст. 79 у частині можливості здійснення документальних позапланових невиїзних перевірок за наявності обставин, передбачених п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу для проведення позапланових перевірок (як виїзних, так і невиїзних) та усунути можливість виникнення спірних ситуацій із платниками податків.

Нова норма п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу встановлює додаткове обмеження можливості здійснення органами ДПС невиїзної перевірки у разі недотримання обов'язкових умов, встановлених цим Кодексом для її проведення. Зокрема, наявності підстав для проведення планової або позапланової перевірки, направлення платнику податків копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Запроваджено можливість пред'явлення направлення на проведення перевірки (копії наказу та службового посвідчення) особам, які фактично провадять розрахункові операції, а не лише платнику податків або його уповноваженому представнику (зміни до абзацу першого п. 80.2 ст. 80 та абзацу п'ятого п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу).

Якщо вручення акта (довідки) перевірки з будь-яких причин особисто платнику податків неможливо, дозволено направляти його по місцю реєстрації платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення, що забезпечує право платника податків на ознайомлення з матеріалами документальних невиїзних перевірок та подальшого їх оскарження у разі незгоди.

Враховано специфіку проведення та реалізації матеріалів фактичних перевірок. Так, згідно з пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу фактична перевірка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.

При цьому Податковим кодексом не було враховано ситуацію, коли платник (його відокремлені підрозділи) здійснюють діяльність не за основним місцем реєстрації, а перевірка проводиться відповідним територіальним органом ДПС. У даному випадку акт перевірки для прийняття податкового повідомлення-рішення (у разі встановлення порушення) направляється до органу ДПС за місцем державної реєстрації суб'єкта господарювання. Отже, на пересилання акта витрачається певний час, що необхідно було врахувати в цьому Кодексі.

Згідно з новими нормами, внесеними в п. 86.5 ст. 86 Податкового кодексу, у разі, якщо платник податків (його відокремлені підрозділи) здійснює свою діяльність не за основним місцем обліку платника податків, орган ДПС, який проводив перевірку, не пізніше трьох робочих днів з дня реєстрації акта (довідки) в цьому органі направляє акт (довідку) до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків.

У свою чергу відповідно до змінених норм податкове повідомлення-рішення за результатами фактичних перевірок приймається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків.

Людмила Слаутіна, заступник директора Департаменту податкового контролю — начальник Управління планування та інформаційно-аналітичного забезпечення податкового контролю

Володимир Бичков, заступник начальника відділу перевірок якості податкового контролю, розробки та аналізу податкового законодавства

"Вісник податкової служби", 06.07.2012, №25

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024171
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 562
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20248 1086
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024167
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202461