• Посилання скопійовано

Електронна перевірка – сучасна форма перевірки

Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до органу ДПС в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до ПКУ пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів

Електронна перевірка – сучасна форма перевірки

Набув чинності Закон України від 20.12.2012 року №5503-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів» (далі – Закон №5503-VI). Цим документом, крім ряду змін та доповнень до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), передбачається введення в Україні нової форми перевірок – електронної.

Зокрема, в підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ однією з норм Закону №5503-VI введено статтю 16, згідно з якою електронні перевірки, передбачені ПКУ, будуть проводитися стосовно платників податків, які:

- використовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності - з 1 січня 2014 року;

- суб'єктів господарювання мікро-, малого та середнього бізнесу - з 1 січня 2015 року;

- інших платників податків - з 1 січня 2016 року.

Підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПКУ доповнено шостим абзацом, в якому зазначено, яка податкова перевірка є електронною. А саме, документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою (далі – електронна перевірка) вважається перевірка, яка проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 ПКУ, до органу державної податкової служби, в якому він перебуває на податковому обліку.

Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до ПКУ пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації). Загальний формат та порядок подання такої інформації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (абзац четвертий пункту 85.2 статті 85 ПКУ).

Статтю 86 ПКУ також доповнено пунктом 86.11, згідно з яким за результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках (яка підписується посадовими особами органу ДПС, що проводили перевірку) та офіційно реєструється протягом 3-х робочих днів з дня завершення установленого для проведення перевірки строку. Для платників, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 5-ти робочих днів.

Після реєстрації довідка про електронну перевірку вручається особисто платнику податків або його законному представнику для ознайомлення і підписання протягом 5-ти робочих днів з дня вручення.

Джерело: ДПІ у Оболонському районі м.Києва ДПС

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»