• Посилання скопійовано

Ні запит, ні наказ на перевірку не можуть мати загальних посилань без конкретизації підстав для їх складання

«Дані програмного продукту», про розходження в яких зазначено у запиті, не належать до податкової інформації

Ні запит, ні наказ на перевірку не можуть мати загальних посилань без конкретизації підстав для їх складання

Питання запитів, враховуючи доволі загальні норми ПКУ щодо них, ще довго будуть приводом для судових спорів, адже податкові органи часто виявляють неабияку креативність під час їх складання.

Наразі маємо судовий спір, який виник через проведення невиїзної позапланової перевірки за наказом з таких підстав: п. 79.1 ст. 79 та пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України.

Ну а передував призначенню перевірки запит. За його змістом, згідно з пунктами 20.1 та 73.2 ПК України, у зв'язку з виявленим розходженням звітних даних програмного продукту під час зіставлення податкової звітності та розшифрування ПЗ та ПК у розрізі контрагентів для проведення невиїзної документальної перевірки правомірності нарахування ПДВ щодо декларації за грудень 2010 р. підприємство мало надати документи щодо взаємовідносин із контрагентами у 10-денний термін.

На поданий запит підприємство надало всі запитувані документи, факт отримання яких податковий орган не заперечував.

А тепер звернімося до приписів п. 79.1 ПКУ. Ця норма оперує терміном «обставини для проведення перевірки, визначені статтями 77 та 78 ПКУ». При цьому ні у запиті, ні у наказі не конкретизовано, про які саме підстави йдеться, адже у п. 78.1 (підстави для проведення позапланової перевірки) їх є аж 13.

Отже, що ми маємо: 

1) запит подано у зв’язку з різними даними програмних баз даних податкового органу;

2) підстави для перевірки не конкретизовано, а наведено суцільним переліком. Імовірно, з метою зробити в акті перевірки висновки, що, напевно, випливатимуть, без жодних гарантій щодо їх істинності. (Вікіпедія — метод індукції.)

Але такий метод вибору підстав для перевірки не було схвалено у суді.

По-перше, перелік податкової інформації та порядок її отримання визначено статтями 72, 73 ПКУ, відповідно до яких «дані програмного продукту», про розходження в яких зазначено у запиті, не належать до податкової інформації.

По-друге, ДПІ не доведено суду наявність на час видання наказу будь-якої податкової інформації про порушення підприємством податкового законодавства.

Таким чином, у ДПІ не було обставин, які, відповідно до пп.78.1.1 ст. 78 ПК України, могли б обумовити проведення документальної позапланової перевірки підприємства. ДПІ не дотримано порядку направлення запиту для отримання пояснень та інформації, а отже, податковим органом не дотримано умов, з якими закон пов'язує право податкового органу на призначення та проведення позапланових документальних невиїзних перевірок. Таким чином, немає визначених статтею 78 ПКУ обставини, які надають податковому органу право для проведення документальної позапланової перевірки (Севастопольський апеляційний адміністративний суд, ухвала від 06.02.2012 р. Справа №2а-3286/11/0170/12).

 

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»