• Посилання скопійовано

ДФСУ про перенесення терміну планової перевірки у зв’язку із втратою документів

Контролери нагадують, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити про це податкову. У такому разі термін проведення перевірки може бути перенесений

ДФС у листі від 11.03.2016 р. №5246/6/99-99-22-04-02-15 нагадує, що  згідно з п. 6.10 Положення №88 у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівникові підприємства потрібно:

 - письмово повідомити про це правоохоронні органи;

 - наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення. Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також ДПІ – підприємствами та місцевому фінансовому органу – установами, в 10-денний строк.

Окрім того, пунктом 44.3 ПКУ передбачено, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання, зокрема, первинних документів, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як протягом 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються такі первинні документи.

Одразу зауважимо, що ст. 121 Податкового кодексу передбачено фінансову відповідальність платника податків за незабезпечення зберігання таких документів протягом визначених ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з ЄДРПН) чи їх копій при здійсненні податкового контролю. Сума штрафу на сьогодні становить 510 грн, а в разі повторного вчинення — 1020 грн.

Згідно з п. 44.5 ПКУ, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити свою податкову.

При цьому на підприємство покладається обов'язок відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Отже, у разі неможливості проведення перевірки платника податків у зв'язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням первинних документів  термін проведення такої перевірки переноситься до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених ПКУ строків.

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: Державна фіскальна служба України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»