Порядок затверджений наказом Мін'юсту від 21.10.2016 р. №3004/5 (зареєстрований в Мінюсті 7 листопада 2016 р.).
Цей Порядок визначає механізм здійснення Міністерством юстиції перевірок діяльності працівників органів державної виконавчої служби, приватних виконавців, у тому числі:
- стану додержання Конституції України, вимог законів України, указів Президента України та постанов ВРУ,
- організації роботи щодо їх виконання, дотримання вчинення державними і приватними виконавцями порядку та строків вчинення виконавчих дій,
- виконання правил діловодства.
Проведення перевірок державних виконавців
Для проведення перевірок Міністерством юстиції утворюється робоча група. До її складу, крім працівників структурних підрозділів апарату Мін'юсту, можуть залучатися працівники органів Державної виконавчої служби (далі - ДВС), які мають високий професійний рівень та досвід практичної роботи не менше 5 років.
Під час перевірки члени робочої групи мають право:
- вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
- ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх та долучати копії до матеріалів перевірки;
- отримувати необхідні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від посадових осіб органу ДВС, що перевіряється;
- отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за виконанням покладених на орган ДВС завдань;
- отримувати від посадових осіб органу ДВС, у якому проводиться перевірка, усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та вимагати від цих осіб невідкладного усунення виявлених порушень;
- перевіряти повноту усунення недоліків та порушень, виявлених під час попередніх перевірок.
Комплексна перевірка діяльності органів ДВС проводиться раз на три роки.
Цільова перевірка діяльності органів ДВС проводиться раз на два роки.
Контрольна перевірка за результатами діяльності органів ДВС проводиться в строки, визначені в довідці за результатами попередньої перевірки.
Перевірка діяльності приватних виконавців
Контроль за діяльністю приватних виконавців здійснюється Міністерством юстиції шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на 2 роки. Попередні періоди, що раніше перевірялись, не можуть бути предметом наступних перевірок, крім перевірок за зверненнями учасників виконавчого провадження.
Підставою для проведення планової перевірки діяльності приватного виконавця є графік проведення такої перевірки.
Для проведення планової перевірки утворюється робоча група, до складу якої, крім працівників структурних підрозділів Міністерства юстиції, можуть залучатися працівники органів ДВС, які мають високий професійний рівень та досвід практичної роботи не менше 5 років.
Планова перевірка організації діяльності приватного виконавця здійснюється в робочий час і в офісі приватного виконавця.
У визначений строк проведення перевірки приватний виконавець зобов'язаний перебувати на робочому місці відповідно до свого режиму роботи, створити умови для проведення перевірки.
При перевірці організації роботи приватного виконавця перевіряються:
- правові підстави для здійснення приватним виконавцем виконавчих дій;
- достовірність статистичної звітності;
- дотримання приватним виконавцем вимог законодавства під час вчинення виконавчих дій;
- відповідність офіса вимогам, установленим чинним законодавством;
- наявність осіб, що працюють на умовах цивільно-правових чи трудових договорів;
- забезпечення виконання приватним виконавцем вимог чинного законодавства щодо страхування цивільно-правової відповідальності (наявність договору(ів) страхування його цивільно-правової відповідальності за весь період, що підлягає перевірці, відповідність страхової суми встановленому Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" розміру);
- умови зберігання архіву;
- наявність інформаційної вивіски та графіка прийому громадян при вході до офіса, дотримання встановленого режиму роботи;
- дотримання приватним виконавцем вимог законодавства щодо заміщення приватного виконавця;
- своєчасність розгляду звернень фізичних та юридичних осіб.
При перевірці виконання приватним виконавцем правил діловодства перевіряються:
- наявність номенклатури справ;
- наявність статистичних звітів за період, який підлягає перевірці;
- упорядкування та забезпечення зберігання документів виконавчого провадження та архіву.
Під час перевірки члени робочої групи мають право:
- вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
- ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх та долучати копії до матеріалів перевірки;
- отримувати необхідні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від приватного виконавця;
- отримувати доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за діяльністю приватного виконавця;
- отримувати від приватного виконавця усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та вимагати невідкладного усунення виявлених порушень;
- перевіряти повноту усунення недоліків та порушень, виявлених під час попередніх перевірок.
Приватному виконавцю має право усунути виявлені під час перевірки недоліки, якщо таке можливо безпосередньо під час перевірки.
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.