Кожен другий великий платник податків використовує ризикові транзакції, - такого висновку дійшов Офіс великих платників податків та під час роботи щодо формування плану – графіка перевірок а 2019 рік. Незабаром (до 25 грудня) його буде оприлюднено на сайті ДФСУ.
Очевидно, що в першу чергу мають шанси потрапити до названого плану підприємства з ознаками тих чи інших ризиків. Водночас підприємства, що не демонструють ризиків, будуть й надалі працювати спокійно – їх перевірки оминуть.
Офіс наразі практикує ризикоорієнтовану систему проведення КПР, головний принцип якої – вибірковість контролю на основі оцінки ризиків у діяльності платника. На сьогодні затверджено 69 критеріїв ризику.
Система ризиків постійно вдосконалюється, а ризики - переглядаються. Останні зміни було внесено в квітні поточного року.
В першу чергу Офісом аналізуються ризики високого ступеню: низький рівень сплати податків, взаємовідносини з ризиковими контрагентами, здійснення зовнішньоекономічних операцій через нерезидентів - засновників та нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах, за непрямими поставками, здійснюють збиткову діяльність. А також – наявна оперативна інформація від інших контролюючих органів (Національного банку України, правоохоронних органів, тощо).
Тобто, в групу ризику потрапляють підприємства, які з року в рік не платять податки та виплачують мінімальну заробітну плату.
Отже, беручи до уваги названі критерії ризиків, сьогодні платники податків можуть самостійно оцінити ризиковість ведення власної діяльності та ймовірність потрапляння до заходів планового аудиту.
Опинитися у плані перевірок на наступний рік можуть насамперед підприємства, що мають водночас декілька ризиків несплати податків. Чим таких ризиків більше – тим вища вірогідність виходу контролюючого органу на перевірку. По Офісу це зазвичай більше 3-х ризиків.
Всі суб’єкти господарювання з найбільшими ризиками несплати податків підлягають ретельному аналізу – з урахуванням належності до фінансово-промислових груп та в комплексі з контрагентами, які можуть бути задіяні в схемах мінімізації.
Головною ж метою ефективності податкового аудиту Офісу залишається сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства.
***
Довідково:
Офісом в поточному році було приділено увагу перевіркам підприємств – ритейлерів та підприємств газо - нафтового комплексу, які здійснюють видобування, транспортування та реалізацію газу та нафтопродуктів.
Завдяки більш якісному аналізу ризиків та їх відпрацюванню донарахування в січні – жовтні 2018 року за результатами контрольно – перевірочної роботи у нас збільшились на 3,2 млрд грн, або на 23,7% в порівнянні з донарахуваннями за аналогічний період минулого року (10 місяців 2018 року – 16,7 млрд грн, 10 місяців 2017 року – 13,5 млрд грн). Зокрема, за наслідками планових перевірок донараховані суми зросли більш ніж в 2 рази: з 5 млрд грн до 11,3 млрд грн.
Основні порушення, які вплинули на значні донарахування – це:
- неправильне застосування бази оподаткування або ставки по рентній платі;
- не утримання та не сплата до бюджету податку з доходу нерезидента;
- неправомірне зменшення податкових зобов’язань з ПДВ та податку на прибуток за рахунок взаємовідносин з ризиковими контрагентами.
Читайте також: