• Посилання скопійовано

Як податківці виявляють ризикові операції з ПДВ та які з них є найпопулярнішими?

Формування податкового кредиту за рахунок придбання продукції у контрагентів з ознаками «ризиковості» залишається одним з найпоширеніших порушень

Як податківці виявляють ризикові операції з ПДВ та які з них є найпопулярнішими?

Офіс великих платників податків ДФСУ розповідає, що у 26 з 157 підприємств, які перевірили фахівці Офісу, ми встановили неправомірне формування податкового кредиту – на загальну суму ПДВ 402,1 млн грн. В тому числі – зменшено від’ємне значення суми податку на додану вартість в розмірі 221,8 млн. грн., відмовлено у наданні бюджетного відшкодування в розмірі 111,3 млн. грн. та донараховано податку (в тому числі застосовано штрафних санкції більш ніж на  125,6 млн грн).

В цій короткій статистиці – результат наших камеральних та документальних перевірок податкової звітності з податку на додану вартість, яка була подана до нас протягом 2018 – 2019 років. Отже, формування податкового кредиту за рахунок придбання сільськогосподарської продукції у контрагентів з ознаками «ризиковості» залишається одним з найпоширеніших порушень.

Думаю, варто нагадати основні ознаки, що свідчать про ризиковість операцій платника. А саме:

  • продавець не належить (згідно з податковою, фінансовою та статистичною звітністю, Єдиного реєстру податкових накладних) до суб'єктів сфери матеріального виробництва та економічної діяльності з виробництва відповідного товару;
  • платник не подає податкову звітність або не сплачує податки та збори;
  • платник податків відсутній за місцезнаходженням, у нього немає нерухомого майна за місцезнаходженням, зафіксована неодноразова зміна його місцезнаходження;
  • відсутні матеріально-технічні можливості для виробництва, навантаження, тимчасового зберігання відповідного обсягу товару в обмежені проміжки часу та відсутні дані, щодо придбання послуг із транспортування;
  • у штаті підприємства, яке здійснює потужну господарську діяльність та проводить операції на десятки й сотні мільйонів грн – незначна кількість працівників (від 1 до 5);
  • наявність кримінального провадження та вироків за ст. 205 ККУ;
  • безпідставна відмова посадових осіб платника податків у допуску до проведення перевірки;
  • відсутність первинних документів, розбіжності з даними податкової звітності.

Простіше кажучи, коли у ланцюгу раптово виникає ризикова ланка – підприємство, що з’явилось нізвідки, не має історії, не має виробничих потужностей, штату, бодай якихось активів, уникає перевірок, а натомість десь у рекламі значиться як продавець канцелярії чи іграшок, – слід ретельно приглядітись до нього – перш ніж проводити операції. Підприємство – контрагент, перш за все повинен бути сумлінним платником, який має ділову репутацію, доведену конкурентоспроможність на ринку відповідних товарів (послуг) та який діє через уповноважену особу, котра представляє інтереси підприємства.

У разі несумлінності контрагентів «розраховується» покупець – він несе відповідальність за власні необачність, бездіяльність тощо – не тільки за виконанням господарсько-правових відносин, але і в рамках податкових відносин.

Додам, що у такому випадку – у контексті нинішньої роботи фіскальних органів, котрі активно втілюють у життя європейський принцип ризикоорієнтованості контролю, шанс потрапити до списку підприємств, що перевіряються, у такого покупця майже стовідсотковий. Відтак, аби уникнути додаткової прискіпливої уваги з боку податківців, варто завжди бути впевненим у кожному зі своїх контрагентів.

Джерело: ДПС по роботі з великими платниками податків

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 526
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9776
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460