• Посилання скопійовано

Як перевірятимуть якість аудиторських послуг? Оприлюднено проект Порядку

Мінфін оприлюднив проект Порядку проведення перевірок з контролю якості аудиторських послуг

Як перевірятимуть якість аудиторських послуг? Оприлюднено проект Порядку

Мінфін оприлюднив проект свого наказу, яким пропонує затвердити Порядок проведення перевірок з контролю якості аудиторських послуг (завантажити). Очікується, що він набере чинності з дня його офіційного опублікування.

Цей документ визначає порядок організації, проведення та оформлення результатів перевірок з контролю якості аудиторських послуг. Крім того, його прийняття дозволить реалізувати норми Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»

Згідно з проектом Порядку, основними завданнями перевірки з контролю якості аудиторських послуг є:

  1. перевірка якості аудиторських послуг щодо дотримання суб’єктами аудиторської діяльності (далі – САД) міжнародних стандартів аудиту, принципу незалежності, ефективності внутрішньої системи контролю якості аудиторських послуг, дотримання вимог Закону;

  2. тестування внутрішніх процедур, здійснення перевірки робочих документів, аудиторських звітів та інших звітів, договорів про надання аудиторських послуг, внутрішніх розпорядчих актів суб’єкта аудиторської діяльності, якими визначаються політика і процедури, які мають застосовуватися під час надання аудиторських послуг;

  3. розроблення обов’язкових до виконання рекомендацій щодо усунення виявлених під час перевірки з контролю якості аудиторських послуг недоліків і порушень та запобігання їм надалі.

 

Кого перевірятимуть?

Перевірки з контролю якості аудиторських послуг здійснюватимуться:

-  в обов’язковому порядку щодо:

  • САД, які надають послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності великих підприємств, банків, професійних учасників фондового ринку та емітентів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, – один раз на три роки;

  • САД, які надають послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності, крім тих, які здійснюють обов’язковий аудит фінансової звітності великих підприємств, банків, професійних учасників фондового ринку та емітентів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, – один раз на шість років;

за ініціативою САД, які надають послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності.

 

Як відбуватимуться перевірки?

Процес перевірки з контролю якості аудиторських послуг складатиметься з таких етапів:

  1. планування та організація перевірки (попереднє вивчення САД, отримання попередньої інформації від САД, складення та затвердження робочого плану та програми перевірки). Робочий план та програму перевірки складає інспектор або керівник групи інспекторів та подає на затвердження Виконавчому директору Інспекції чи одному з його заступників або Голові Комітету чи одному з його заступників. Інспекція / Комітет забезпечує ознайомлення САД із програмою перевірки;
  2. проведення перевірки з якості аудиторських послуг, підготовка висновків та рекомендацій;
  3. обговорення висновків та рекомендацій із САД;
  4. оформлення звіту про результати перевірки, підписання протоколу та обов’язкових до виконання рекомендацій, подання звіту на розгляд Виконавчому директору Інспекції / Раді Аудиторської палати України (далі – Рада АПУ);
  5. відстеження виконання наданих САД за результатами перевірки з контролю якості аудиторських послуг обов’язкових до виконання рекомендацій та результатів їх впровадження.

Перевірки з контролю якості аудиторських послуг проводитимуться відповідно до:

  • щорічних планів-графіків проведення перевірок з контролю якості, затверджених Інспекцією;
  • щорічних планів-графіків проведення перевірок з контролю якості, затверджених Аудиторською палатою України (далі – АПУ) за погодженням Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі – ОСНАД);
  • графіків перевірок з контролю якості, що планує до проведення Інспекція разом з АПУ, затверджених Радою нагляду.

 

Термін проведення перевірки

За проектом Порядку, загальний строк проведення перевірки з контролю якості аудиторських послуг за місцезнаходженням САД становить не більше 15 робочих днів.

За рішенням Інспекції/Комітету можливе подовження цього строку ще на 15 робочих днів.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024167
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 530
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0016
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460