Починаючи з першого квітня 2019 року ФСС відновлено планові документальні перевірки страхувальників по коштах Фонду за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
Планування таких перевірок передбачено постановою ФСС з ТВП №29 з урахуванням можливих ризиків щодо неправомірного використання коштів Фонду.
Інформацію стосовно планів-графіків перевірок страхувальники можуть переглянути на вебсайті Фонду.
Відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою ФСС з ТВП №12, фахівцями Кременчуцького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області на постійній основі, після надходження заяв-розрахунків від страхувальників на отримання коштів для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам, проводиться попередня перевірка заяв щодо правильності заповнення реквізитів, наявності даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, даних про сплату ними єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, правильності нарахування виплат.
Аналізуючи порушення, виявлені спеціалістами Кременчуцького відділення у страхувальників під час документальних планових перевірок, можна визначити ряд характерних порушень, на які потрібно звернути увагу комісіям (уповноваженим) із соціального страхування підприємств (установ, організацій), кадровим та бухгалтерським службам, а саме:
- розрахунок страхового стажу застрахованих осіб проводиться без необхідних підтверджуючих документів (наприклад, даних Держреєстру) або за недостатньої їх кількості;
- призначення допомоги по тимчасовій втраті працездатності та допомоги по вагітності та пологах проводиться на підставі неналежним чином оформлених документів (листків непрацездатності) чи за відсутності інших документів, що є підставою для призначення матеріального забезпечення. Зокрема, призначення та виплата допомоги по тимчасовій втраті працездатності у зв’язку з невиробничою травмою проводиться без наявності документів, що підтверджують проведення розслідування таких нещасних випадків;
- допомога на поховання призначається за відсутності підтверджуючих документів або на поховання пенсіонерів;
- порушуються строки розгляду документів, призначення та виплати матеріального забезпечення;
- має місце відсутність документів (зокрема, наказів, довідок), які підтверджують виключення з розрахункового періоду днів, у які застраховані особи були відсутні на роботі з поважних причин.
Враховуючи вищевикладене, страхувальникам потрібно чітко керуватися нормами діючого законодавства під час призначення матеріального забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, особливо, у частині документального оформлення.
***
Читайте також: